27 Ağustos 2018 Pazartesi

Şarkıların Hikayeleri


Dün gece Bezm-i meyde ah edip anmış beni
Varsın öğrensin nasılmış ah edip yad eylemek
Söz bu ya bir başkasından çokça kıskanmış beni
Anlasın neymiş seven bir kalbi berbad eylemek

Güfte: Ahmet Rasim Bey
Beste: Şerif İçli
Makam: Buselik


Ahmet Rasim Bey  bir hanımefendiye gönlünü kaptırır. Bu güzel hanım da Ahmet Rasim Bey’e karşı boş değildir. Ancak Ahmet Rasim Bey bu aşkını dile getirmez. Gönlünün güzelinden de karşılık göremeyince aşkı kalbinde saklı,   içki alemlerinde çevresindeki güzellerle günlerini geçirir.  Buna kayıtsız kalamayan Güzel hanım, çok üzüntülüdür ve çevresindeki insanlarla üzüntüsünü paylaşır. Bu durum Ahmet Rasim Bey’in  kulağına gelir ve hemen duygularını dizelere döker.
Şerif İçli Buselik makamında bu sözleri besteler.

10 yorum:

  1. Gerçekten hoş bir şarkıymış. Hikayesi de ne kadar hüzünlüymüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Daha ne hikayeler var. Her şarkı ayrı bir dünya ayrı bir hikaye barındırıyor. Bu şarkı kıyıda köşede kalmış. Ben de geç farkettim

      Sil
  2. Güzel şarkıymış.Hikayesini gerçek hayattan alan hüzünlü şarkılar bana daha bir dokunuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o yürek yakan hikayeler, ah bu gönül şarkıları

      Sil
  3. Şarkıların hikâyesini öğrenip öyle dinlemek daha etkileyici oluyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle . Hele bir de sanat müziğinin içindeyseniz hikayesini bildiğiniz şarkılar kalbinizde daha farklı bir uer eder.

      Sil
  4. Unutulmaz sarkilar, hikayesi de güzelmis 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu pek bilinen bir şarkı değil ama hikayesi çok hazin.

      Sil
  5. Şarkılar hikayeleri ile anlam kazanıyor, ne kadar hüzünlü bir hikayesi varmış.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris