24 Ağustos 2018 Cuma

Bayram Kutlamıyorum



Merhaba Dostlar
Bazılarınız bana gücenmiş, belki de için için kızmış.
Neden bayram kutlamamışım.
Evet ben artık bayram kutlamıyorum.
Herşeyin değersizleştiği, anlamını yiytirdiği şu zamanda bayram kutlamak bana anlamsız geliyor.
Şuraya yazacağım iki satır, ya da sosyal medya hesaplarından yazacağım mesajlarla bayram kutlanmış mı oluyor yani ?
Kaç yalnız insanın evine giderek gönlünü aldık, kaç hastayı ziyaret ettik.Kaç ihtiyaç sahibinin elinden
tuttuk, Kesilen kurbanların en iyi kısımlarını kendimize ayırdık. Kalbini kırdığımız kaç kişiden yüzyüze görüşerek helallik aldık? Pehh.
Yasak savmsk için iki büyüğün elini öptük, bol bol et yedik, baklava yedik .  Çoğunuz zaten tatilde oh gel keyfim gel .Bayramı kutlamış olduk değil mi?
Neymiş  Sanal ortamdan,süslü resimlerle bayram kutluyoruz.
Ben yokum kutlamıyorum banane kimsenin bayramını.
Kimse de bana lütfen bu içerikte mesajlar göndermesin.
Darılmaca gücenmece yok.
Ben artık bayram kutlamıyorum. Bu böyle biline.

14 yorum:

  1. Bayram yapmıyorum kimse kızmasın, kutlayanlara ayıp olmasın senin de kutlu olsun diyorum ama bayram yapmak farklı bir şey, hani çok mutlu olur ülke, dünya, şen şakrak her şey, bayram yapıyor deriz. Ülkede bayram yapacak bir şey yok ki...kaç gün oldu üstü güzelce kapatıldı bir tren faciası yaşandı, ölü sayısı 24 dü son kaç oldu bilmiyorum kaç aile mahvoldu...senin dediklerin de var, kurbanın en iyi kısmını ayırmaktan geçtim kimse kimseye et filan vermiyor bu pahalılıkta:) ben iyi ki vejeteryanım...umurumda olmuyor...valla bayram mayram yapmıyorum geçen yıl da yapmadım, ondan önce de, ayrıca hayvanları boğazlamak bana bayram gelmiyor....işin dini, geleneksel kısmına hiç girmiyorum bile...
    Şöyle mutlu bir ülke olsaydık, adaletli, hiçbir şeyin üstü kapatılmayan, işsiz yok, haksızlık yok, hakkı yenmiş yok, torpil yok, patisi kesilen kedi, köpek yok, fayton yüzünden ölen atlar yok, böyle çizgi filmlerdeki gibi herkes mutlu, yüzü gülüyor...işte o zaman bayram olurdu 365 gün
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz Müjde Ablacım.
      İşin dini boyutunu bir kenara bırakıyorum. O çok hassas bir konu.
      Ben genel anlamda herşeyin değerini yitirdiğini görüyorum.
      Yasak savma adına yapılacak şeyler de hiç bana göre değil.
      Sevgiler

      Sil
  2. Gerçekten bayram kutlamadığın için gücenenler mi var ? Hahah, çok ilginç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.
      Maalesef bayram mesajlarına cevap vermediğim için küsenler var

      Sil
  3. Her gün geçen gün değerlerimiz bir bir yitip gidiyor. Günümüz bayramlarının eski tadından çok çok uzak olduğu bir gerçek. Genelde tatil fırsatı olarak görülüyor bayramlar. Dini hassasiyetin dışında milli bayramlarımız da eskisi gibi kutlanmıyor maalesef. İzmirli olmanın küçük bir ayrıcalığını yaşasak da milli bayramların da hak ettiği değerden uzaklaştığını görüyorum. Beni en çok endişelendiren de tüketim toplumu olmanın endişe verici hızı. Hiç bir şey üretmeyip, üstüne inanılmaz tüketiyoruz. Manevi duygular da bu tüketimden nasibini alıyor. Mesaj atarak bayram kutlamaya tam alışmıştık ki şimdi ruhsuz toplu mesajlar var. Tüm rehbere aynı anda, duygu hiç yok. Bayramı kutladım, işte görev bitti tükettim bunu da. Sırada toplu instagram kutlaması var tüketmeye hazır. Tüm listenin bayramını tüm platformlardan 20 dk da tükettin mi, gelsin başka tüketimler. Bayram mı ben çalıştım tüm bayram, zaten hep çalışırım bayramları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sormayın Milli Bayramlarımız da ayrı bir içler acısı.
      Çok güzel ifade etmişsiniz , tüketelim tüketelim.
      Size gıpta ettim çalışmışsınız ne güzel.

      Sil
  4. Bende ve çevremde gördüğüm aslında tam da yukarıda yazılanlar gibi...
    Öyle yoğun şeyler yaşadık ki son yıllarda ne bayram ne yeni yıl ne de başka bir kutlama almıyor içimiz. Bu yüzden herkes bir yerlere kaçma peşinde. Ruhlarımızın dinlenmeye ihtiyacı var çünkü.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Blogculuk geleneğinde günün anlam ve önemine binaen kutlamalara (bayramlar, haftalar, geceler, kandiller, günler vs.) yer verilir mi verilmez mi bilmiyorum? Bana biraz verilmez gibi geliyor. Bir diğer açıdan konuya baktığımızda aynen sizin de dediğiniz gibi, her şeyin değersizleştiği ve anlamını yitirdiği şu günlerde kutlamalar; gerçek anlamından öte biraz adet yerini bulsundan yapılıyor. Samimiyetini, değerini ve anlamını kaybetmiş bayram, gün ve hafta kutlamalarına hiç girmesek daha gerçekçi olunur diye düşünüyorum.

    Görüşünüze aynen katıldığımı söylemekle birlikte, anlamlı bulduğum bu paylaşımınız için kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey hoşgeldiniz.
      Blogun içeriğine göre bayram kutlamalarına yer verilebilir.
      Benim demek istediğim konu blogla alakalı değil.
      Ben gerçek yaşantımda , kimsenin bayramını kutlamadım, bayram mesajı göndermedim.
      Gerekçeleri de yazımda belirttim.
      Anlamını yitirmiş, yasak savmak için yapılan herşeye karşıyım.
      Sevgiyle

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederşm . Bu gerçekler canımı çok acıtıyor maalesef

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris