2 Ağustos 2015 Pazar

Nazarköy, Sığacık

Dünkü gezimizin yazısını ancak şimdi kaleme alabiliyorum. Havanın çok sıcak olması nedniyle başımdaki  müthiş ağrı dinlenmeden geçmeyecği için erkenden uyudum.İzmir'in Kemal Paşa ilçesine bağlı  küçük ve rengarenk boncuklarla bezeli Nazarköy'le başlıyan gezimiz  mavinin hakim olduğu bol renkli ve bir o kadar keyifli bir saat geçirmemizi sağlıyor. Nazarköyü tv de gezi programlarının birkaçında görmüştüm . Boncukların nasıl yapıldığını ilgiyle izlemiştim . İzmir'e çok yakın olması ama fazla bilinmemesi , daha yeni yeni tanınması nedeniyle fazla turist çeken yer değil.küçÜk çarşısında genellikle kadınların ve çocukların satış yerleri var.rengarenk şekerci vitrinini andıran nazar boncuklarının arasında kendinizi kaybediyorsunuz. Kendilerince isimlendirdikleri nazar , bereket , kısmet için hazırlanmış bıncuk süsleri genellikle kadınlar kendileri yapıyorlar. Hatta istediğim gibi bir anahtarlık bulamayınca bana özel olarak istediğim ve kendim seçtiğim boncuklardan anaharlık yaptılar. Gözü tok , müşteriden ziyade bir yakınıymışsınız gibi ilgilenen satıcılar bir daha buraya uğrama sebeplerimden olacak .
Yeniden yollardayız kışın geldiğimde görme dırsatı bulduğum Seferihisar Sığacık'tayız . Önceki gezimin yazısı burada genellikle her evin bahçesi cafe ya da gözlemeci olarak kullanılıyor. Dizilere mekan olmuş bir evin bahçesine konuk oluyoruz ve yöre otlarıyla hazırlanmış gözlemelerimize buz gibi ayran ve limonatalar eşlik ediyor. Yavaş şehir olarak adlandırılan Sığacık sokaklarında fazla gezme imkanımız olmuyor çünkü babamın rahatsızlığı nedeniyle geziyi kısa tutuyoruz . Muğla gezimiz sırasında da babamın eahatsızlanıp bir gün hastanese yatması bizleri oldukça korkutmuştu. Büyük bir tehlike atlatması bizi her seferinde endişelendiriyor. Sıcağın da etkisiyle eve dönüşü hızlandırıyoruz.

2 yorum:

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris