14 Nisan 2024 Pazar

BİR BAYRAM DAHA …




Bir bayram daha geçti üstümden. 

Hem bedenim hem de zihnim çok yorgun. 

Daha gelmeden telaşesiyle beni ateşlere salan bayram . 

Ne yemek yapsam ? Alış verişi iki kerede tamamlayamam . Temizlik ayrı dert. Gelen giden çok olur. Çikolata şeker yeter mi . Her gün pişecek yemeğin adı da konmalı ki malzemeleri ona göre alınmalı. 

Geleceklerin yolu gözlenir, stresli bekleyiş başlar. 

Bunları düşünürken kendime bayramlık kıyafet almak hiç aklımdan geçmez . Temiz pak bir kıyafet yeter de artar bile.

Yıllar var ki kendime bayramlık kıyafet almadım. 

Neden mi almadım? 

İhtiyaç duymadım . 

Anne babamın yanında olunca eve bayram ziyaretine gelen gidene hizmet etmekten giyinip kuşanıp süslenmeye vaktim olmadı ki hiç . 

Kül kedisi misali rahat bir kıyafet ve onun üstünde  yılların lekesini içine sindirmiş mutfak önlüğü…

Kahve yap ,çay getir . Tatlı ikram et . Hatta sofra kur . Yemek yap. bulaşık yıka. Yatak ser. 

Sonrasında yatak çarşaf yıka ütüle kaldır. 

Bayram gezmesi nedir bilmem ben . 

Ben hep ev sahibi oldum . 

Misafirlik bilmem . 

Bayramlıklarım da olmadı , olamadı. 

Ailenin bir araya gelmesi güzel şikayetim yok  . Ancak bir kere de ben misafir olsam . Bavulumu haftalar öncesinden hazırlasam . Tek derdim ne giyeceğime karar verememek olsa .Bayram  bir kerecik de bana da gelse. Vedalaşırken haydi Allahaısmarladık desem ve bu sefer de ben gitsem . Uğurlanan ben olsam ,arkamdan su dökülse . Bir kere de onlar varacağım yere ulaşma haberimi binbir kaygıyla beklese …


Her yıl bayram yorgunu yüreğimle, eksikliğini çok fazla hissettiğim babamsız  anlamsız bayram gelmesen  de olur artık. 


14.04.2024

Sevgiyle 

Tigris

11 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bayram yazınızı okudum. Keyif aldım ve zevkle okudum diyemem. Üzüldüm çünkü. Sizi çok iyi anladığım için üzüldüm. Bayram yorgunu yüreğinize sağlıklar dilerim. İnşAllah bir gün de sıra size gelir ve siz olursunuz bayram gezmesinden uğurlanan.
    Babanıza Cenab-ı Hakk rahmetiyle muamele eylesin. Makamı âli, mekanı cennet olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Duygularımı anlamanız beni mutlu etti. Bayram büyüklerin varlığıyla anlam kazanıyor. Yüreğim maalesef artık çok yorgun

      Sil
  2. Merhabalar.
    Sizin yazılarınızı okuduktan sonra, yazınızdan etkilenme durumuna göre, bir yorum yazma ihtiyacı hissettiğimiz zaman, yorum yazıyoruz. Ancak, sizden bugüne kadar, yazılan yorumları okuduktan sonra yorumda dile getirilen duygu, düşünce ve fikirlere karşı olumlu ya da olumsuz bir cevab-i yorum yazdığınıza şahit olmadık. Oysa, sayfanızı ziyaret eden her okuyucu, yazınızı okuyor ve bir yorum bırakıyor. En azından yorumun tarafınızdan görüldüğüne, ya da okunduğuna işaret olacak şekilde bir cevab-i yorum, biz okuyucuları ziyadesiyle memnun edeceğinin bilinmesini istirham ederim.

    Şayet, bu durum sizin bloglama felsefenize uygun değil de, ben haddimi aşarak sürç-ü lisan ettimse, sizden özür dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh çok üzgünüm . Benim hesabımda bir sorun var sanırım yorum yazmak için google hesabını aç diyor sonrası gelmiyor . Epey zamandır bu sorunu çözemedim . Cevap da yazamadım o yüzden . Şimdi de anonim olarak cevap verebiliyorum maalesef

      Sil
    2. bilgisayardan girince sıkıntı yok. Telefondan girdiğim için yorum yazamıyorum.

      Sil
    3. Merhabalar.
      Önce siz , "....gmail.com" elektronik posta hesabınızı telefonunuza kuracaksınız, tanımlayacaksınız ki, yorum yazarken de hesabınız telefonda açık olacak. Aksi halde yorumlarınızı anonim olarak yazarsınız ve yorumun altına da mahlasınızı ya da isminizi yazarsanız, sorun çözülür. Bilgisayarda elbette sorun olmaz, çünkü orada hesabınız tanımlı ve açıktır.
      Cevap verip durumunuzu aydınlattığınız için teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Blog sayfanızın başlık resminde yer alan daktilo, telefon aparatı ve altındaki valiz hep dikkatimi çekmiştir. Eğer, müsaadeniz olursa, önce size şöyle bir iki soru yönelteyim:

    1- Bu başlık resmini siz mi yaptınız? Başlık resmi blog sayfasının ebadına göre çok yüksek olmuş. Sayfanızın koordinatlarına göre bu başlık resmi biraz inceltilip kibar bir şekle getirilirse, çok daha güzel olur kanaatindeyim.
    2- En altta duran valiz, elinizin altında ve hatırası olan bir valiz mi? Çünkü bu valize benzer bir valizi de memleketteki evde hala saklıyorum.
    3-Sayfanızın başlığı konusunda eğer isterseniz, size kibar bir başlık çalışması yapar elektronik posta hesabınıza gönderirim. Siz de oradan alır, sayfanıza yüklersiniz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Blog sayfanızın genişliğini çok açmışsınız, sağ sidebar ekrana sığmıyor. Bence daraltın. 860-900 px arasında bir genişlik sizin sayfanız için çok daha uygundur.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. Dün yazınızı okumuş ancak yorum yazmak için biraz beklemeyi uygun görmüştüm. Hepimizin böyle yorgun, bedbin halleri olabiliyor. Öyle zamanlarda duygu boşalımına daha çok ihtiyaç duyuyor insan. Bazen kalabalıklar arasında yapayalnız kalmak da mümkün. Ancak bu tür olumsuz duyguların süreklilik kazanmaması için dirençli olmak, dik durmak zorundayız değerli arkadaşım.
    Bir gün misafirim olmayı isterseniz mutluluk duyarım.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy siz çok tatlısınız. Mesele birilerine gitmek değil aslında yılların biriktirdiği yorgunluğun dışa yansıması sadece. Deseler de gideceğimi pek sanmıyorum zaten.
      Ben de sizi misafir etmekten mutluluk duyarım.

      Sil
  5. Merhabalar. Yorum değil.
    İşinize karışmak gibi olmasın ama, blog sayfalarımıza yerleştirdiğimiz temalar konusunda biraz hassasiyetim var. Tıpkı bu durum, duvarda asılı duran tablonun bir tarafı biraz eğik durduğu zaman nasıl düzeltme ihtiyacı duyuluyorsa, benimki de öyle bir duygu.
    Sizin kullandığınız temanın "Genişlikleri Ayarla" bölümünden hem "Bloğun Tamamı", hem de "Sağ Kenar Çubuğu" bölümlerinde biraz genişletme yapılması gerekiyor. Bloğun tamamı bölümünden fazla değil biraz, ancak sağ kenar çubuğunu, sağ kenara yerleştirdiğiniz "Abonem olur musun" ile "Translata" gadgetlerinin sağ bölümün dışına taşmayacak kadar genişletilmesi gerekir. Bunu ayarlar bölümünden bizzat temanızı görerek yapabiliyorsunuz zaten.
    Selam ve saygı ile.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris