28 Nisan 2024 Pazar

ÇİFTLİK SATTIRAN ….

 Dün öğleden sonra çarşı işlerimi bir an önce bitirip eve dönme telaşıyla hızlı hızlı adımlarla dolanırken yanımdan geçen bir kadının sözlerine takılı kaldı aklım . 

“ Tarla sattıran şalvar” sözlerin ne yazık ki bu kadarını duyabildim . 

Ama düşün düşün düşün deli olacağım . Nasıl bir şalvarmış bu tarla sattırıyor? 

Kafamda binbir senaryo dönüyor . 

Bizim bu yörelerde kadınlar şalvar giyerler. Düğünlük bayramlık şalvarları da ağır kumaşlardan olur . 

Diyorum hangi gelin bu acaba şalvar istedi de çok pahalı olunca tarla satıldı ?

Ya da diyorum bir dizideki replik mi  de benim haberim yok 

Genellikle dizi repliklerini çok sonraları duyarım izlemediğim için . 

Neyse efendim aklım bu sözde . Nasıl bir şalvar acaba bu ?

Eve gelince bir de google ‘a danışayım bakalım dedim . Yazdım hemen “ tarla sattıran şalvar .” 

Çok bilmiş google “ çiftlik sattıran kumaş’tan şalvar “ fiye düzeltti. 

Meğer böyle bir kumaş varmış ya a dostlar . 

Bu zamana kadar ne duydum ne gördüm . 

Kumaşın asıl adı “ Javanez” miş. 

Kumaşın özellikleri:

KUMAS ÇIFT ENLIDIR (150 CM EN)

DÖKÜMLÜ, KIRISMAZ, ÇEKMEZ, SOLMA YAPMAZ


HAFIF, IS GOSTERMEZ, TERLETMEZ, ASTAR GEREKMEZ, VUCUDA YAPISMAZ KUMAS


DON, SALVARLIK, TAKIM, KATURBA, KAT, ETERLIK, I ELBISELIK, TUNIK, GOMLEK, OLARAK HER TURLU DIKIMDE KULLANILIR.


Bir de neden adına çiftlik sattıran demişler bunu öğrenebilsem ? 

Belki hikayesini bilen vardır .

Bilen yazarsa çok sevinirim . 


Not: Fotograf alıntıdır.

2 yorum:

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris