10 Aralık 2021 Cuma

Kırmızı AŞK




2018’in 29 ‘unda Ocağın, seni solgun kış güneşinin uzandığı camın önünde görüp   ,tam da mevsiminde görkemli kırmızına  vurulup aşık olmuştum. 


Sen benim olmalıydın ne pahasına  olursa olsun. Dilini bilmediğim yaban ellerden devşirip getirmeliydim beraberimde. Tam kalbinden söküp almıştım bir anlık gözü dönmüş hırs ile. Kimse görmeden usulca cebimdeki yerini aldın. Kolay da olmamıştı hani seni söküp almak yurdundan .

O günden sonra sen hep benimleydin. Ama ben bende olduğunu unutup gezip dolaşmakta günümü gün etmekteydim . Ömrün ne kadardı kim bilir?

 en az 10 gün geçmişti ve ben seni unutmuştum. Dönüp kendi dünyama günlük koşuşturmaya devam etmiştim. 

Ta ki o gün tesadüfen  elim cebime gittiğinde son demlerindeydin belki de. İçimden geçen bir acıyla seni toprağın koynuna vermem gerektiğini biliyordum. Göz yaşlarımdı can suyu niyetine  üzerine dökülen . 

 Günlerce özenle bakıp besledim seni.  İnadına yeşildin , İnadına tutundun hayata. Belli çok büyüyemedin gelişip serpilemedin. Ama olsun senden hiç umudumu keser miydim ben biç. Senin unutmanın yürek sızısıyla artık  daha bir titrer olmuştum üzerine. Bana gelmenin senesine varmadan cılız ürkek yüreğin tomurcuklandı. Ama başka başkaydı güzelliğin . Alını almışlardı sanki solgun yüzünden. Demek yurdundan uzaklara kopup gelmek böyle bir şeydi . İçin  için ince ince kanıyordu yüreğin. 

Biliyor musun kaç yıl geçti aradan . Sen hala ilk geldiğin günkü boynu bükük  halinden biraz hallice her sene kışın acı soğuğunda özlemle bir tomurcuk oluyorsun. Hala yüzün solgun hala yüreğin kırgın . 

Bu sene yine bana saf beyaz verdin aşkını kan kırmızı vahşi tutkuna inat . Sıla hasretinin isyanını haykırırcasına 

Sevgiyle 

10.12.2021



Not: 2018 ocak ayında Almanya gezisi sırasında kırmızı renkli bir  çiçeğin ,güzelliğine vurulup getirdiğim ,yılbaşı çiçeğine  atfen . 


13 yorum:

  1. Merhabalar.
    Paylaşımınızı çok beğendim. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Ancak, çiçeğin toprak kopartılılp cebinizde ya da her nerede kaldıysa, üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen, onu toprakla ve suyla buluşturup yeniden canlandırdığınıza hayret ettim. Ve rengi kırmızı iken, o beyaz renkte açıyor ve boynu bükük kalıyor. Gerçekten çok ilginç bir çiçek hikayesi. Siz onu ta Almanyalardan Türkiye'ye getirdiniz demek. İsmi de yılbaşı çiçeği. Gerçekten çok ilgimi çekti.

    Demek ki, çiçeğin de gurbeti oluyormuş. Bu güzel, hüzün ve duygu yüklü paylaşımınız için teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz . Hoşluklar getirdiniz Recep Bey.
      Ben de artık mucize çiçeğim diyorum ona.
      Çiçeğin de gurbeti varmış meğer.
      İnanmadı güç kıpkırmızı açan çiçek burda bembeyaz açıyor.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Blog sayfanızın başlığında header resim olarak kullandığınız fotoğraf karesini hep merak etmişimdir. Bu size ait bir fotoğraf mıdır? Eğer size aitse, daktilo, telefon ve kahve tepsisinin altındaki bir seyahat valizi mi?
    Merakımı bağışlayın. Ben de 1971-1975 yılları arasında Almanya'da kalmıştım. Fotoğraftakine benzer bir seyahat valizi bizim de vardı. Ve hala onu, babamın ilk 1966 yılında Almanya'ya işçi olarak giderken kullandığı tahta bavulla birlikte memleketteki müstakil bahçeli evde saklıyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey o resim benim evimden bir köşe.
      O bavul dedemden hatıra yıllar önce Almanya görüp gelmiş bir bavul.
      Daktilo rahmetli babamın
      Telefon da bir dolap içinde boynu bükük dururken bulup getirdiğim ve başköşemde misafir ettiğim anılarımın tazeleyicisi dostum.
      Sevgiyle

      Sil
  3. 10 gun sonra topraga kavusunca canlanmasi ne muthis ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet ben de hala şaşıyorum. Mucize çiçeğim o benim.

      Sil
  4. Bazen ne yaparsan yap açmıyorlar, bunca zorluğa rağmen hayatta kalmış. Sevildiğini hissetmiş olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet o kadar zorluğa rağmen inadına direndi

      Sil
  5. harika bir mutluluk sebebi çiçekler hediye gibi

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzel bir çiçek bence beyazı da harika 💐

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten çok hoş bir çiçek💚Bende de bir tane var ve bu yıl ilk defa 1 tane çiçek tomurcuğu var☺️heyecanla onu bekliyorum.
    Bu arada bitkilerle ilgili bir blog açtım. Sizi daha önce de takipteydim. Tekrar beklerim🙏🏻

    YanıtlaSil
  8. Sevgi yaşamın can suyu. İnsanın içi açılıyor, bakmalara doyulamıyor. Çok güzel bir yazı, emeğine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris