12 Kasım 2021 Cuma

TURUNCU

 


Bir varmış bir yokmuş renkler ülkesinin mutlu günleri çok göz yaşlarının  az olduğu bir zamanda

Renkler bilgesi gök kuşağının  kapısı çalınmış. Kim o gelen kim derken

Çok cılız bir sesten cevap gelmiş benim lütfen bana yardım edin.

Buyur nedir sıkıntın deyip içeri çağırmışlar.

Rengimi ve neşemi kaybettim.  Kimse  de  ne bana ne de arkadaşlarıma  yardım edemedi.

Bana lütfen rengimi geri verir misiniz.

Sen hangi renktin ki?

Biraz sarı biraz da kırmızıydım.

Kırmızı ve sarı birbirlerine darılmışlar bir araya gelmiyorlar. Ben ve benim arkadaşlarım renksiz kaldık.

Renkler bilgesi   gökkuşağı düşündü düşündü bir yol bulmak için bütün renkleri hemen etrafında topladı.

Kırmızı ve sarının birbirinden çok uzaklarda oturduğunu gördü.

Size ne oldu böyle neden bu kadar uzak ve soğuksunuz?

Sevgili renklerin bilgesi dedi kırmızı sarı benden  daha alımlı olduğunu düşünüyor. Benim yanımda olmak istemediğini söyledi.

Hiç bile dedi sarı kırmızı asıl ben senden daha güzelim senin yanında parlaklığımı kaybedemem dedi.

Bunun üzerine renklerin bilgesi gökkuşağı  söze girdi.

Unutmayalım ki hepimiz bu dünyayı renklendirmek için varız. Hepimiz  ayrı ayrı güzeliz hem de bir arada sevgimizi ve gücümüzü birleştirerek daha güzeliz.

Siz bir araya gelmezseniz portakallar, havuçlar bal kabakları ve bütün turuncu şeyler nasıl güzelliklerini  ortaya koyalar ki. 

Renklerimizi ortaya çıkaran güneş de unutmayalım ki sizin ikinizin karışımından oluşan renktedir.

Güneş ışıkları olmasa biz nasıl ortaya çıkabiliriz ki.

Bu sözler üzerine kırmızı ve sarı daha fazla dargın kalmaya dayanamadılar ve kucaklaştılar.

Sevinçten ağlamaya başladılar. Gözyaşları birbirine karışınca  TURUNCU akmaya başladı.

Bu sayade bütün turuncu nesneler renklerine kavuştular ve mutlu günlerine geri döndüler.

TİGRİS

11.112021

2 yorum:

  1. Hepimizin icindeki renkler soldu bize de gokkusagi gelse

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir hikaye. Turuncu rengi çok seviyorum ☺️

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris