6 Mart 2021 Cumartesi

Rende Sorunsalı



 Kuşkusuz ki mutfaktaki en büyük yardımcılarımız kullandığımız araç gereçlerdir. 

“Alet işler el övünür” demiş büyükler. 

Doğrama ,kesme,parçalama, çırpmak için kullanılan o kadar çok gereç var ki . Kimi kol gücüne dayanan kimi de elektrikli ve hatta pilli. 

Benim için en önemlisi pratik olmalı yer kaplamamalı ve fonksiyonel olmalı.

 Bir zamanların büyük bir hevesle alınıp mutfak tezgahlarında büyük yer kaplayan bir sürü ıncık cıncık parçasıyla  da bulaşık çıkarmaktan  başka bir işe yaramayan o mutfak robotlarını dolapların en ücra köşelerine kaldırdık. Minik minik elektrikli yardımcı aletler alındı alınmasına da kol gücümüzle çalışan ve çok eski zamanlardan beri evlerin mutfakların baş tacı olan  rende hepimizin vazgeçilmezi oldu ve olmaya da devam edecek. 

Hemen herkesin bi rendesi var . Hatta şimdi değişik bolarda ve şekillerde olanları da mutfaklardaki yerini aldı. 



Ben klasik olandan bahsedeceğim. Vazgeçilmez  mutfak aşkım . Ancak her güzelin bir kusuru olduğu gibi onun da ne işe yaradığını bilmediğim kısımları var. Mesela şu resimde gördüğümüz dışa doğru tırtıklı yüzeyi ne işe yarıyor. Bilen ya da bu kısmı kullanan var mı ? 

Etrafımdakilere sordum kimi soğan için dedi kimi limon kimi de peynir için dedi . Herkesin dediğini denemeye çalıştım ama sonuç hüsran hele de yıkarken bulaşık bezine takılıp beni sinir etmesine değinmiyorum bile. 

Ben bildim bileli rendenin bu yüzü var. Ve hiç kullanışlı değil.  Bu durumdan bir ben mi şikayetçiyim yoksa sizde aynı durumla karşı karşıya mısınız ? Neden bunca değişime rağmen rendenin bu yüzü değişmiyor? 

Kafamda deli sorular, sorular ...

8 yorum:

  1. Hiç bu açıdan bakmamıştım rendeye. Cevapları takip ediyor olacağım.

    YanıtlaSil
  2. Hiç bu açıdan bakmamıştım rendeye. Cevapları takip ediyor olacağım.

    YanıtlaSil
  3. Hiç bu açıdan bakmamıştım rendeye. Cevapları takip ediyor olacağım.

    YanıtlaSil
  4. :))) biz de diğer tarafını kullananlardaniz arada da elektrikli rendemiz var 5 yada 6 adet başlığı olan onu kullanıyoruz

    YanıtlaSil
  5. Tam da geçenlerde instagramda bununla ilgili bir posta denk gelmiştim.Bu kısım limon içinmiş.Yapılan işlem sonuca çıkan kısma da zest deniyormuş :)

    YanıtlaSil
  6. ikea rendeleri en sevdiğim
    hatta hiç uğraşmayıp makinelerinden de alayım dedim.
    Onun 5 başlığı var ve bu rende tipi o başlıklarda da bulunuyor.
    Kim bilir ne işe yarar ben kullanmadım mesela :)

    YanıtlaSil
  7. Instagram lokma profilinde bununla ilgili bilgi var

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris