1 Temmuz 2018 Pazar

Gelincik Serbeti

Gelincik Serbeti

Selam a dostlar
2016 yılının haziranında şu yazıyı Şerbet İçelim mi? kaleme aldığımda daha gelincik şerbeti yapma fırsatım olmamış.
Tigris bu ne yapar eder, kafasına koyduğunu işleme geçirir.
Evett iki yıldır gelincik şerbeti yapma fırsatım oldu.
Gerçi bu seneki biraz hüzünlüydü.
Bayram sabahı babamın mezarını ziyaretten dönerken rastladım gelincik tarlasına. Toplayıp toplamamakta tereddüt ettim. Ama bilirdim ki arabayı babam durdurturtu. “ Bak senin gelinciklerden var , burada.” Diye
Topladım topladım, kendimi sonsuz kırmızılığın içinde kaybettim. Neler geçmedi ki aklımdan. Ahhh
Hem topladım hem ağladım. Sanki hepbir ağızdan bana haykırıyordu gelincikler.
“Heyyy Tigrisss, Tigrissss”
Hafif bir rüzgarın uğultusu çalındı kulağıma. Tigris
Doğa anne benimle konuşuyordu. Gelincikler, çekirgeler, rüzgar, bulutlar bile . İki damla yağmur olup düştü üstüne.
Doğa anneden geldin dönüşün yine onadır Tigris.
Şimdi sana sunulan bu güzellikleri kullan, sen de sun sevdiklerine.
Evet evet işte şerbet oluverdi gelinciklerim, siz sevdiklerime sunacağım günü bekleyişteler.
Hadi gelin sunayım size sevgiyle.

Not: Gelincik şerbetinin yapılışı:
Gelincik yapraklarının siyah kısımları ayıklanıp( eğer siyah kısımlar ayıklanmazsa şerbetin rengi bulanık olur), güzelce yıkanır ve bir kavanoza doldurulur.
Üzeri suyla doldurulur ve bir çay kaşığı limontuzu ilave edilip kavanozun kapağı sıkıca kapatılır.
Üçgün sonra kırmızıya dönmüş su süzülür. Bir kapta şekerli su kaynatılır içine tarçın ve karanfil ilave edilir.  Daha sonra gelinciklerden elde edilen su ikave edilerek soğuk servis yapılır. Ben şeker ilave etmeyi sevmediğim için gelincikten elde ettiğim suyu, buz kaplarına koyarak donduruyorum. Kahvenin yanında ,madensuyunun içinde bu buzlar nefis oluyor.  Yazın vazgeçilmez serinleticisi gelincik şerbetini deneyen var mı ?



17 yorum:

  1. Eline saglik canim. Dogrusu tadini merak ettim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım sana ikrm etmek isterdim .
      Aslına bakarsan belli bir aroması ve tadı yok . Ama tarçın ve karanfile tadı nefis oluyor

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Evet haklısınız şimdilerde unutulmuş eski bir lezzet

      Sil
  3. Şaşırdım. Şerbeti olur mu gelincik çiçeğinin, diye.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten harika bir şerbetmiş öğrendiğim çok iyi oldu. Ve birçok da faydası varmış sayenizde merak edip onları da öğrenmiş oldum. Öksürük kesici, yumuşatıcı, spazm çözücü ve terletici özelliği, uykusuzluk, boğmaca, bronşit, ateş, astım, kalp çarpıntısı gibi rahatsızlıklara çok faydalıymış bu şerbet.
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikadınız siz de yazıyı bu bilgilerle taçlandırdınız

      Sil
  5. Buz fikir çok iyi, denemek lâzım.

    YanıtlaSil
  6. Gelincik tarlası sizi nerelere alıp götürmüştür kim bilir. Ellerinize sağlık. Bu vesileyle tekrar Mustafa Öğretmenimize Allah'tan rahmet diliyorum. Nur içinde yatsın gelincik tarlasına yakın evinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canım benimmm sizin gibi güzel yüreklerin duası beni daha huzurlu hissettiriyor.

      Sil
  7. Hoşgeldiniz teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. En güzel şerbeti senin elinden içmek için geleceğim...
    Kafeni açtığın gün yanında olacağım.

    Gelincik gözyaşlarından bir tanesi de ben olayım.
    Güzel yürek.Ağlamak güzeldir. Arada-sırada ama ? her zaman değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canımsınız . Sizin varlığınız bana huzur veriyor . Sevgiyle

      Sil
  9. Elinize sağlık, gelincik ne güzel süsler doğayı. Eminim görüntüsündeki güzelliği tadına da yansıtmıştır, daha önce hiç denemedim. Ancak gül reçeline bayılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim .
      Gelincik şerbeti gerçekten nefşs bir şey

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris