27 Temmuz 2018 Cuma

Kanlı Ay Tutulması 2018

Tutulma başlangıcı

Selam Dostlar
An itibariyle, bir ay tutulmasına tanıklık ediyoruz.
21. Yüzyılın en uzun kanlı ay tutulması.
Peki nedir Kanlı ay  tutulması : “Kanlı Ay Tutulması Dünya'nın gölgesinin Ay'ı tamamen karanlığa bürüyerek Tam Ay Tutulması yaşandığı zaman gerçekleşir ve bu sebeple Ay kırmızı renk görünür.”
. Saat: 20:13 de başladı ve dört saat sürecek. Şu an ay tamamen karanlığa büründü. NASA ‘nın açıklamasına göre bu tutulmanın aynısı bir daha 2123 yılında meydana gelecekmiş. Yani o yıla kim öle kim kala. Kimbilir kimler 2123’de bu güzel doğa olayına şahitlik edecek. Ayın hemen altında yer  alan Mars gezegeni. Tutulma esnasında jüpiter ve venüs de çok parlak görünecek. Gözünüz gökyüzünde olsun.



Kanlı Ay Tutulması 27 Temmuz 2018

12 yorum:

  1. Bu görsel şöleni kaçırmadıım çooook güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. Gördüm onu :) muhteşemdi <3

    YanıtlaSil
  3. Oo çok uzun sürüyormuş dedim, sonra bir baktım gecenin ikisine kadar balkonda oturmuş izlemişim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersiniz. Ben de sabahladım bu gece. Tutulmadan sonraki görüntüsü de beni bırkmadı bir türlü.

      Sil
  4. Güzelliğe tanıklık etmek, unutulmaz deneyim oldu.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Gökyüzü olayları her zaman ilgimi çekmiştir. Ne yazık ki evimin cephesi doğu-güney tarafta olmadığı için ay tutulmasını sokaktan izlemek zorunda kaldım. Bir sonraki kızıl ay tutulmasının 2123 yılında gerçekleşeceğinden bahsetmişsiniz. Dediğiniz gibi kim öle, kim kala. Ben o zaman 2123-1955=168 yaşında olmakla birlikte yeryüzü canlıları arasında olmayacağım muhakkaktır. 2018 yılından 168 yıl geriye gidince 1850 doğumlu birileri de o zaman, aynen şu anda bizim söylediklerimizi söylediklerini kestirebiliyorum. Tabi o zaman bu kadar ileri teknoloji hesaplamaları var mıydı yok muydu bilmiyorum? Günümüz teknolojileri ve hesaplama teknikleri ile bir sonraki kızıl ay tutulmasının 2123 yılında olacağını hesaplayabiliyoruz. Güzel, anlamlı ve duygu yüklü bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey hoşgeldiniz hoşluklarla geldiniz.
      Siz de bu ana tanıklık etmişsiniz sevindim.
      Bir önceki tutulmanın hesabına bayıldım. Sahi kimler izlemiştir o tutulmayı?
      2123 te ben de olmamki.
      Dualarınız için çok teşekkür ederim
      Sevgiyle

      Sil
  6. Harikaydi. Resim cekemedik ama uzun uzun izledik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sen de kaçırmamışsın , izleme fırsatı bulmuşsun

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris