18 Mayıs 2018 Cuma

Unutturamaz- Unutmadım

Ekrem- Müzehher GÜYER
Ölümsüz aşk

 Karaman 1921 yılında  ileride hafızalardan silinmeyecek bir bebeğin doğumuna tanıklık eder. Geçen üç yılın ardından, İzmir'de devam eden yaşam hikayesi, 1944 yılı'nda Ankara radyosunda ses sanatçısı Müzehher Hanım'la yaşanan büyük aşkla taçlanır. Kısa bir süre sonra da nikah masasında mutluluğun imzası atılır. Bu ölümsüz aşk 1946 yılında meyvesini verir ve oğulları Metin dünyaya gelir. Bu büyük aşkın sahibi büyük bestekar Ekrem Güyer'den başkası değildir.
Küçük yaşlardan itibaren musikiye olan ilgisi sayesinde ud, tambur ve bağlama çalmayı öğrenmiş, gramafonda dinlediği şarkılara eşlik etmeye başlamıştır. Musiki aşkı onu 1943 yılında Ankara Radyosunun kapılarını açmasına vesile olmuştur.
Eşi Müzehher Hanım'a olan aşkı bir gün udunun tellerinden  nihavend makanında şu nağmeler olarak dökülür.

"Unutturamaz seni hiçbir şey Unutulsam da ben
Her yerde sen , herşeyde sen Bilmemki nasıl söylesem.
Bir sisli hazan kesilir  ruhum eğer görmezsem
Her yerde sen herşeyde sen, bilmemki nasıl söylesem"

 1954 yılının şubat ayında Ekrem bey birden rahatsızlanarak hastaneye kaldırılır. Doktorlar çaresizlik içinde midesindeki kanamayı durduramazlar ve 19 şubat 1954 günü Ekrem Güyer 33 yıl gibi çok kısacık ömrüne sığdırdığı  ölümsüz besteleri ve aşkıyla vedalaşıyordu.
  Bu çok erken ve ani ölüm üzerine Müzehher Hanım'ın günleri O'nun yokluğuna nasıl dayanacağını düşünmekle geçiyordu. Birgün O'na olan özlemi dayanılmaz bir hal aldı ve gözyaşlarına şu dizeler eşlik etti.

"Unutmadım seni ben, unutmadım her zaman kalbimdesin.
Aylar yıllar geçti, söyle sen nerdesin
Anlaşıldı sen geri dönülmeyen yerdesin,
Anlaşıldı sen geri gelmeyeceksin
Unutmadım , unutamadım seni ben
Her zaman bendesin "

Daha sonra Müzehher Hanım bu dizeleri yazdığı kağıdı bestekar Şekip Ayhan Özışı'ğa verir.  Şekip Ayhan Özışık da Karcığar makamında besteleyerek  eseriyle Ekrem- Müzehher Güyer aşkını ölümsüzleştirmiştir.

Ahhh minel aşk.


9 yorum:

  1. vay be! ne aşklar gelmiş, geçmiş yeryüzünden ve ne hayatlar...

    YanıtlaSil
  2. aşklar hatıralar tozlu plaklar :) ahhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tozlu plaklardan o aşk hikayelerini dinlemek ayrı bir keyf

      Sil
  3. Ne güzel sarkidir cok severim 😊

    YanıtlaSil
  4. Aşkları şarkılarda nesiller boyu yaşayacak. Ne güzel..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel şarkıdır. Eski aşklar bambaşkaymış. İyi ki tanımışız kendilerini.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris