31 Mayıs 2018 Perşembe

"HIRS"lı

   
Kahve 

Selam Cafeciler.
        Akşama anlatacaklarım var. hadi alın kahvelerinizi  de rahat koltuklarınıza gömülün.
       Kulak verin söyleyeceklerime
 İnsanın yaşantısının şekillenmesindeki en önemli faktör ailesidir.Sonrasında yakın çevresi , bulunduğu toplum ve aldığı eğitimin kalitesi yaşamına yön verir.
         Bazen de en iyi koşullarda yetişse bile insan mizacı, onu esir alır. Gereksiz hırslar denizinde boğulur gider. hatta çevresindekileri de bu ihtiras denizinde boğmak için elinden geleni yapar.
         Hırs nedir peki? İnsan neden hırslanır?
       Sözlüğe baktığımda Hırs kelimesinin anlamı şu şekilde açıklanmıştır.
 "Hırs: 1- Sonu gelmeyen istek, aşırı tutku. 2- Öfke kızgınlık."

Peki soruyorum size neden isteklerimizin sonu yok?
Çevremdeki insanların içlerinde büyüttükleri  hırs,  kıskançlıklarıyla olan yarışı burun farkıyla kazanıyor. Kıskandıkça hırslanıyorlar, hırslandıkça kıskançlıkları kat be kat artıyor.
"Hep benim olsun, en güzeli benim olsun,benim , benim, ben , ben , ben , ben......" Of ki ne of sonu bir türlü gelmeyen gelemeyen ben. Biraz, korku, biraz kaygı, biraz öfke ve kızgınlık karışımı alın size enfes hastalıklı  hırs kokteyli afiyetle için ,içirin.
Hani nerede kaldı, sevgi, şefkat, iyilik.

Söyleyin bakalım şimdi sizdeki hırs ne durumda, sizi en çok ne hırslandırır.
Ya da çevrenizdeki hırslı insanlardan gördüğünüz zararın boyutu ne ?

İMDAT!... Ben boğuyorlar.

8 yorum:

  1. Zarar derken sinir bozuyor tabii bazi insanlar canim. Paylasilamayan bir seyler varmiscasina kendini kanitlama ve baskasini ezme karalama, bunlar hepvar hayatta.

    YanıtlaSil
  2. ay bende bi öğrenme hırsı var işte, okuma öğrenme filan yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi hırs bu sevgili Deeptone. Bende de var ondan. Bu yüzden öğrenciliğim bitmez benim. :)
      Ve sevgili Tigris, Ne yapıyorsam onu en iyi şekilde yapmaya, hakkını vermeye çalışırım mutlaka. Zararlı hırslardan ve hırslılardan da uzak dururum. Hırs insanın içini kemirmeye başlarsa ne yazık. Gözünün önünü bile görmez insan.

      Sil
    2. Deepcim sen süpersin kiii 😉

      Sil
    3. Mükemmeliyetcilik farklı hırslı olmak başka bir şey. Öğrenciliğinizin daim olması dileklerimle sevgili uğurum 😉

      Sil

  3. Geçmiş olsun bile diyemeyeceğim...
    Hastalık...
    Her zaman Allaha'a havale ettiğim yaratıklar...
    Allahtan bulasıcı değiller yine de uzak kalmayı yeğlediğimler.
    Sevgiler 'MELEK'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman ya sormayın. Bizim branştaki ablaların yakalandığı bir hastalık . Özellikle gençlerde çok yaygın. Bi de bana bulaşmasalar çok iyi olacak ama ne ?
      Severim ben o meleği 😉😘

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris