2 Mayıs 2018 Çarşamba

“Ayı Gibi” Sevmek

Resim yazısı ekle

Sorarım size dostlarım,
Biz neden sevmeyi bilmiyoruz ya da beceremiyoruz.
Herşeyde olduğu gibi sevgide de aşırılığın , abartının sevgiyi artıracağını mı sanıyoruz aklımız sıra.
Vur deyince öldürüyoruz.
Sözde çocuk seviyoruz ağlatana kadar sıkıştırıyoruz,
Çiçek seviyoruz, hoyratça dalından ayırıp, biraz sonra da yere atıyoruz.
Hayvan seviyoruz, özgür ortamından getirip eve hapsediyoruz.
İnsan sevgimizi de ne siz sorun ne ben söyleyeyim.
Üç gün ölüp bitiyoruz sonra anlaşamadık ayrıldık, boyutunda hayatımıza devam ediyoruz.
Ya da karşımızdakinin hayatını zindana çevirecek hale getiriyoruz.
Bazen de Ayı gibi seviyoruz.
Nasıl mı , anlatayım dinleyin.
Birgün adamın biri yerde inleyen bir ayı görmüş. Yanına yaklaşmak istemiş ama korkmuş. Bakmış ayıda kalkacak hal yok usul usul yanına yaklaşmış. Bakmış ayının ayağına diken batmış, inlemesi ondan. Ayının ayağındaki dikeni çıkarmış. Ve ayıyla dost olmuşlar. Adam nereye gitse ayı yanında. Adam ayıya yiyecek veriyor ayı ona bal getiriyor derken günler geçmiş. Bir gün adam ayıyla dolaşmaya çıkmış yorulunca uzanmış ve uyumuş. Ayı da başında onu gözetliyormuş. Adamın yüzüne bir sinek konmuş. Ayı sineği kovalamış. Sinek bu sefer de adamın yüzünün başka yerine konmuş. Ayı yine konmuş. Sinek ısrarla yine konmuş, ayı kovalamış. Sinek yine konunca ayı kızmış. Yerden aldığı kocaman taşı adamın yüzüne konan sineğe atmış. Sinek ölmüş mü bilinmez ama adamın kafası parçalanmış.
İşte böyle dostlar kıssadan hisse.
 Oysaki Ayının tek amacı, bütün kalbiyle sevdiği dostunu, sinekten korumaktı.
Sizi de ayı gibi seven biri oldu mu ?
Ya da sizin bu şekilde sevdiğiniz kişi ya da başka bir şey?
Yorumlarınızı merakla bekliyorum



14 yorum:

  1. tabii ayının ki gibi olmasın ama yine de sevelim sevilelim, derim ben.sevgi gibisi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi gibisi yok tabiki . Ama öldüren sevgiye hayır

      Sil
  2. Oldu tabi olmaz olur mu? Hayatımızda illa ki bir şekilde yaralayacak sevdiklerimiz bizi. Neden mi? Bu güne kadar hiç cevap bulamamıştım fakat okuduğum bir kitap sonrası cevabı bulur gibi oldum. Çünkü insanlar sevmeyi bilmiyor. Sevmek bir sanat ve kimse icra ettiği sanatın kuramlarını öğrenmemiş.... Sevginin de hakkını vermek gerek...

    YanıtlaSil
  3. Valla okurken tebessüm ederek okudum ve aynı zamanda düşündüm ayı gibi sevildim mi ya da sevdim mi? diye... Bilemedim ki :))) Galiba bir zamanlar sevilmiştim ama kazasız belasız atlattım, çok şükür kafam yerinde durduğuna göre. Bu arada ne zamandır uğrayamamışım sana, özlemişim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha alemdin .
      Hoş geldin ben de seni özlemişim

      Sil
  4. Cok derscikarilacak bir hikaye. Evet beni bu sekilde sevdigini iddia eden insanlar oldu. Koruyorum, seviyorum derken boguyor zarar veriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seven insanların çok olsun ama boğmayan cinsten olsun

      Sil
  5. Her şeyi dozunda yaşamak lazım abartılınca samimiyeti kaçıyor gösterişe dönüyor.

    YanıtlaSil
  6. Sevgi ve nefret dengeyi sağlayamadığımız şeylerden.

    YanıtlaSil
  7. Benim bu sevince sevgiden öldürmek isteyen.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris