24 Nisan 2018 Salı

“Adsız” Yorum Sorunsalı

Adsız yorum = Köpüksüz kahve

Zavallı, zavallı zavallı zavallı bin defa zavallı .
Kişiler arası ilişkinin ilk şartı doğru iletişime sahip olmaktır.
İnsanoğlu kültür, eğitim ve yaşantısı doğrultusunda belli bir dünya görüşüne sahip olur.
Düşünceleri ve konuşmaları da bu doğrultuda yön bulur.
Kimi insan bu konuda  yeterli donanıma sahiptir ve kendine son derece güvenir ,fikrini söylemeken kaçınmaz .
Kimi insan da medeni cesaret gösteremeyecek kadar acizdir ve kaçak dövüşmeyi tercih eder.
Bu zamana kadar yazılarıma pek çok arkadaşım dostum yorumlarıyla katkıda bulunmuştur.  Ve kimse de adını gizleme ihtiyacı duymamıştır.
Adını gizleme gereği duyan kişiye hep şüpheyle baktım bakacağım da .
Bu kişiler için sözümü en başta söyledim .
Diyalog iki kişiliktir. Adsız yorumcular monolog yapmaktan ileri gidemiyorlar . Ve yazılarımın altında gereksiz yer işgal ediyorlar.
Yiğit isen çık karşıma da çevremle de aramı  düzelteyim ha  ne dersin ?

“Adsız "Nereye bu gidiş" kaydınıza yeni bir yorum yaptı: 

Hatasiz degiliz hic birimiz. Ara sira insanin kendini sorgulamasi iyi geliyor insana. Kendine de, cevresiyle arasini duzeltmesine de.. “

17 yorum:

  1. Adsız yorumlara kapatabilirsiniz blogunuzu aslında. Ben de çok rahatsız olduğumdan bu yolu seçmiştim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum kapatabilirim. Ama bu kesin çözüm olmamalı .

      Sil
  2. Merhabalar.
    Adsız yorumlardan ben de çok rahatsız olurum. Dikkatimi çektiği için sayfanızı ziyaret ederek söz konusu paylaşımınızı okudum. Yorum yapmak isteyenin Gmail'de hesabı olmayabilir, yorum penceresinden göndericinin gönderme etiketini seçebileceği seçenekler var, en önemlisi, yazdığın yorumun altına adını soyadını yazabilirsin. Bu seçeneklerden hiç birini kullanmadan yapılan yorumları ben de dikkate almıyorum. Eğer samimi ve art niyetsiz yazılmış bir yorumsa, ben de "Merhaba Adsız" diyerek yorumuna cevap veriyorum. İnsan gerçekten adsız yazılan yorumu kimin yazdığını merak ediyor. Madem hesabın yok, sayfan yok, merak edip paylaşımı okuyup yorum yazma ihtiyacı hissetmişsin, o zaman yorumun bittiği son cümlenin altına adını soyadını bari yaz da, bizler de bu yorumun kimin tarafından yapıldığını bilelim değil mi?

    Hatta bazen çok çirkin ve küfür içerikli yorumlar da alabiliyoruz. Ben böyle bir yorumu Blogger'de değil de Blogcu'da iken almıştım. Lanet olsun dedim ve peşine düşmemiştim. Sizin de bahsettiğiniz gibi bunlar aciz, zavallı birer mahluklar. Bu tür davranışlar, insanın yapacağı davranışlar değil.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Yorumu yazdıktan sonra gönder tuşuna bastım, yazdığım yorum hemen yayına dahil oldu. Bence bu doğru bir tercih değil. Yorum ayarları bölümünden yorumların her zaman denetime tabi olması ile ilgili tercihi seçmenizi öneririm. Çünkü, samimi olmayan ve küfür içerikli yorumların yayınlanmasını önlemiş olursunuz. Blogger'de ki blogcuların ekserisi yorumları denetime tabi tutarlar ve daha sonra yayınlarlar.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    2. Merhaba Hoşgeldiniz Recep Bey
      Haklısımız yorum denetimi olmalı belki. Ama bu isimsizler için farklı yaptırımlar olmalı

      Sil
    3. Merhabalar.
      İsimsizler için farklı bir yaptırım uygulanamıyor. Kişi oraya sahte bir isim yazar yine yapar yapacağını. Çoğu kişinin elektronik posta hesaplarının adresleri bile ad ve soyadını içermez. Örnek verecek olursam :Benimki yazblogcu@gmail.com'dur. Profil bilgilerim de e_posta hesabımı gizlemediğim halde asla görünür değildir. Bu da Blogger'in bir eksikliğidir.
      Selam ve muhabbetle.

      Sil
    4. Yorumlar hala denetimsiz doğrudan yayınlanıyor.

      Sil
  3. Yorum denetimi şart maalesef. Denetimsiz olunca can sıkıcı mesajlar da yayınlanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denetim de çözüm olmuyor bunlara. Laf sokacak ya denetimde nadılsa göreceğimi biliyor.

      Sil
  4. Genelde de bu tarz elestiri veya igneleme,laf sokma yorumlari adsiz gelir 😂 yine cok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha kesinlikle Deryacım . Bu şahsın beni tanıdığına kalıbımı basarım 😉

      Sil
  5. Benim bir iki kişi blogu olmadan google dan takip edenim var onlar bile adlarının aş harflerini koyuyorlar. .Senin ki tarz bir kaç kez başıma geldi ama yorumlarım denetlenmeden açmadığım için yok sayıyorum bu da o kişilere bir cevap aslın da o kendini yok saymışsa ben niye var edeyim diyorum:)))))
    sevgilerimle kuzum üzme kendini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etik olarak doğrusu da budur.
      Ben de yok saydım , sayıyorum da .
      Üzülmekten öte neden bizim insanımız böyle oldu diye derin düşüncelere dalıyorum
      Sevgilerimle

      Sil
  6. Teknik olarak adı çıkmıyorsa, yorumun altına not düşülebilir. Anlamsız bir şey "adsız yorum" Ama vazgeçmeyen bir kesim var malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kesim sanırım aklınca iyi bir şey yaptığını sanıyor

      Sil
  7. Bana da çok komik geliyor "adsız"lar, çözüm denetlemede bence de. ya da sil gitsin takma kafaya, gül geç. tabi insan merak da etmiyor değil ama yapacak bir şey yok. Onda o cesaret olsa altına ismini de yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülüp geçiyorum da ama ahtım vardı. Bi daha adsız yorum gelirse. O’nun ipliğini pazara çıkaracam demiştim.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris