26 Mayıs 2015 Salı

Bin parça Beklemede ...


Son günlerde  stres ,ruhumun  insanlar arası çevre yoluna ,yüzükoyun yatmış  debelenen inatçı küçük bir çocuk olmuş , beni heyecanlı  ve bir o kadar gergin bir bekleyişe sürüklüyor. Ne zaman olacak neresi olacak ,nasıl olacak soruları ve onlara bağlanan bir dizi soru öbek öbek üstüme üstüme geliyorlar.Zorunlu olarak tayin istemenin bu kadar zorluğu olurmuş ancak.Daha dün gibi 15 yıl öncesinde bu okulda göreve başladığımda ne kadar da zor alışmıştım şehre , çevreye , insanlara... Dört yıl gibi kısa bir sürede ,okulda ve okul dışındaki sosyal çevremde edindiğim dostlarımı ,arkamda gözü yaşlı kalabalık bir insan gurubunu günler süren adeta vedalaşma törenine dönüşen bir havada helallik ve hediyeleşmeler eşliğinde bıraktığımı hatırladıkça hep o günlerde yaşadım bir süre.Zamanla alışıyormuş insan herşeye , bazen anıları depreşse de .Şimdilerde burda geçen anları hatırlıyorum son bir kaç haftadır.Çok kötü koşullarda devraldığım bin bir emekle var ettiğim sınıfımdan ayrılmak gerçekten çok zor olacak. Öğrencilerim ve velilerimi hiç hesaba katmıyorum bile. Duyan vedalaşmaya helallik almaya geliyor , bu bekleyiş süresini daha da güç hale getiriyor. 15 yıl aynı çevrede olmak , ister istemez oranın sakini olmanızı sağlıyor.Öğrencilerimin her geçen yıl büyümelerine tanık olmak , yeni doğan kardeşlerinin de sırası gelince öğretmeni olmak . Gördükleri her yerde  büyük sevgi ve saygıyla halimi hatırımı sormak , her gün tanıdık bir yüzle selamlaşmak , bazen gizli sırlarını dertlerini dinlemek çözüm önerileri sunmak sadece çocukların öğretmeni olmadan öte mahallenin de öğretmeni olmak , yeni bir sayfa açarken arkamda övünerek bırakacağım en güzel şey olacak.
   Yüreğim çok şeyler konuşuyor , kalemim yazmıyor , yazmak istemiyor.bin parça beklemede ...

15 yorum:

  1. Ben de yazılarınızı özlemiştim... Ne zamandır okuyamıyorum diye üzülüyordum.. Bu da benim size ne kadar alışmış olduğumu gösteriyor.. hem de bu kadar uzaktan...
    Sizi anlayabiliyorum.. O sıcacık ortamdan ayrılmak zor olacak... Ama yeni yerler yeni hayatlar tanıyıp, oralara da emek verip şekillendireceksiniz.. Orada da sıcak dostluklar, tatlı çocuklar sizi bekliyor olacak...
    Sizin için en iyisinin olmasını istiyorum..
    Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim benim güzel yürekli dostum . Biliyorsunuz ki siz benim uğurumsunuz .;))

      Sil
  2. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki.Ama Allah daha acı ayrılıklar vermesin değil mi?Yine çok tatlı öğrencileriniz olacak yine onların büyüdüklerini göreceksiniz.Artık teknoloji de baya ilerledi diğerleriyle de kopmazsınız.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepsinden öte şu bekleme süresi varya işte o beni daha çok yoruyor ve üzüyor.

      Sil
  3. eminim çok zor ama bir de soyle dusunsene, senin gibi bilincli, iyi yurekli, fedakar bir ogretmenden biçok sey ogrenecek kuçuk yurekler seni beklemekte ogretmenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim , hakkımda öyle güzel şeyler yazmışsınız ki , mahçup oldum

      Sil
  4. her son yeni bir sayfa yeni bir başlangıc allah kotu ayrılıklardan korusun size ihtiyacı olan bir sürü öğrenciye kavusacaksınız boyle sevilmekde herkese nasip olmaz gercekten sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten çok mahçup oldum. Güzel yüreğinize sağlık.

      Sil
  5. Ne kadar zor olduğunu tahmin edebiliyorum ama siz bulunduğunuz yerde eminim çok eğitici ve öğretici olarak inanılmaz katkıda bulundunuz. Artık başka yerlerdeki minik beyinlerinde size ihtiyacı vardır diye düşünüyorum :)
    Her şehirde farklı yüreklere sarılabilmek de çok güzel bir duygu olsa gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun , buradaki blog dostlarımın hakkımdaki güzel temennileri beni çok mutlu etti.siz de güzel bir yüreksiniz

      Sil
  6. Belirsizlik fenadir. Hersey yarim kalir, plan yapamazsiniz, asagisi sakal yukarisi biyik durumlari. Ben bu gibi durumlarda paniklerim... Bu bekleyiste Allah size sabir versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem nasıl bir belirsizlik . En kötüsü de olursa olur , olmazsa olmaz diyememem

      Sil
  7. Allah derki; Kimi benden çok seversen onu senden alırım...
    ve ekler, onsuz yaşayamam deme, seni onsuz da yaşatırım...
    ve Mevsim geçer, Gölge veren ağaçların dalları kurur,
    Sabır taşar, Canından saydığın yar bile bir gün el olur aklın şaşar,
    Dostun düşmana dönüşür, Düşman kalkar dost olur,canından çok sevdiğin kişi sana ihanet eder.
    Öyle garip bir dünya... Olmaz dediğin ne varsa hepsi olur..
    Düşmem dersin düşersin, Şaşmam dersin şaşarsın...
    En garibi de budur ya, Öldüm der durur, yine de yaşarsın..


    Hayat hep böyle. İlk mahallenizden başka mahalleye taşındığınızda bir çevrenizden oluyorsunuz, okul değiştirdikçe birer kez daha meslek yüzünden oradan oraya atandıkça birer kez daha. Eski dostların kimi hatırlanıyor kimi unutuluyor kopuyorsun. Yerine yenileri yerleştiriyorsun ve hayat öyle devam ediyor. Devam etmeli de. Her şeye rağmen yeni başlangıçlarla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevzu okul değiştirmek değil , buna sizi zorluyor olmaları.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris