8 Ocak 2013 Salı

Geleceğe İlk Adım





Geleceğe İlk Adım Projesi anasınıflarından birisi de bizim sınıfımız. 2011 yılı yaz tatilinde okul müdürüm Sayın Ali Özdemir' in seminer için İstanbul'a çağrıldığımı söylemesiyle başladı proje ile yolculuğumuz.Bu konuda kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü hem sınıfım ,hem de ben hayatımda bir dönüm noktası yaşamış oldum. İlk seminerden itibaren büyük heyecan duymaya başladım. Sınıfım baştan aşağıya yenilendi.Seminerlerde öğrendiklerim ,edindiğim dostluklarım  ve uzman bir kadronun içine dahil olmak mesleki başarımı daha da artırdı.Kendimi ve öğrencilerimi ayrıcalıklı görmeye başladım.Bu sene ikinci yılımız.Aynı heyecanla devam ediyorum. Açev uzmanları tarafından çocukların gelişim özelliklerine göre hazırlanan ÇEP kitaplarının öğrencilerime çok faydalı olduğunu gözlemliyorum.Her geçen gün çocuklarımdaki olumlu değişiklikleri görmek kadar keyif verici bir şey olamaz. Proje, çocukları ve anneleri bir bütün olarak ele aldığı için annelere destek eğitimlerimizle kaliteli bir okul öncesi eğitim ve bilinçli annelerle yolumuza devam ediyoruz.Umarım bu proje daha uzun yıllar bizimle olur.Bu arada projeye dahil olmama olanak sağlayan ve bana her konuda her zaman destek olan okul müdürüm sayın Ali Özdemir 'e sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Peki nedir bu Geleceğe İlk Adım Projesi


GELECEĞE İLK ADIM PROJESİ


Türkiye Vodafone Vakfı (TVV), Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü (OÖEGM) işbirliği ile 2009’da başlatılan Geleceğe İlk Adım Projesi ile okul öncesi eğitime erişimin düşük olduğu bölgelerde çocuklarımızın hayata eşit fırsatlarla başlayabilmeleri için kaliteli bir okul öncesi eğitim olanağı sağlanması amaçlanıyor

 Daha iyi bir geleceği sağlayan en temel eğitim erken çocukluk döneminde başlar. Çünkü çocuklar, bilişsel, fiziksel ve sosyal açıdan 6 yaşına kadar gelişimlerini büyük ölçüde tamamlamış oluyorlar. Bu dönemde, kendilerini bekleyen uzun okul hayatına en iyi şekilde hazırlanabilmeleri için okul öncesi eğitim kurumlarından alacakları destek büyük önem taşıyor.
Okul öncesi eğitim ile çocuklar hayata en iyi şekilde hazırlanabiliyor, böylelikle okul hayatlarındaki devamlılık ve başarılarını arttırarak daha kaliteli bir geleceğe sahip olabiliyorlar. Ancak Türkiye’de her çocuğun eğitimde fırsat eşitliği bulunmuyor.
İşte bu sebeplerle, Geleceğe İlk Adım Projesi ile hayata eşit fırsatlarla başlayamayan çocuklarımıza kaliteli bir okul öncesi eğitim verilmesi hedefleniyor.

Çocuk Eğitim Programı (ÇEP)

Okul öncesi eğitim alan çocukların ilkokula hazır başladığı, sınıfta daha başarılı olduğu ve bunun da ilköğretimin niteliğini arttırdığı biliniyor. Geleceğe İlk Adım anasınıfına giden çocuklar, ilkokula Çocuk Eğitim Programı (ÇEP) ile desteklenerek hazırlanıyorlar. Prof. Dr. Sevda Bekman ve AÇEV uzmanları tarafından geliştirilen ÇEP eğitimleri ile çevreleri tarafından yeterince desteklenemeyen, sosyo-ekonomik açıdan olumsuz koşullarda yaşayan çocukların potansiyellerini en iyi şekilde kullanmaları hedefleniyor.
  Çocukların dil becerilerini geliştirmeleri ve okuma yazma öncesi faaliyetlerle okula en iyi şekilde hazırlanmaları için çalışılıyor.
Anne Destek Programı (ADP)

Anne Destek Programı (ADP), çocuğun hayatında çok önemli ve etkili bir rolü olan annesi ile arasındaki ilişkisinin güçlendirilmesini ve annenin bilgilendirilmesini hedefliyor.
ADP ile çocuk yetiştirme yöntemleri, sağlık, beslenme ve hijyen konularında eğitimler alan annelerin çocuklarına daha iyi yaşam şartları sağlaması amaçlanıyor. Verilen eğitimler sadece bilgi aktarımları şeklinde değil, yaşantıların da paylaşıldığı sohbetler halinde gerçekleştiriliyor.
20-25 annenin katılımı ile yapılan ADP oturumlarında, o haftanın konusu grup liderinin önderliğinde tartışmaya açılıyor. Konular; canlandırma, örnek olay, soru-cevap gibi yetişkinlere yönelik eğitim yöntemleri kullanılarak işleniyor.
ADP eğitimini tamamlayan anneler, çocuklarının gelişimini destekleyebilmek adına önemli bilgiler ediniyorlar.
Aile Katılımı Neden Önemli
Aile katılımı, çocuğun öğrendiklerini evde yaşama geçirmesini kolaylaştıryor ve böylece öğrenilenler kalıcı oluyor.
<Ailenin, çocuğun gelişimindeki ve eğitimindeki rolünün önemi fark ediliyor.
<Okul ile ailenin çocuğun gelişiminde ve eğitiminde ortak hareket etmeleri sağlanıyor.
<Okul ile ailenin işbirliği çocuğun başarısını arttıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris