1 Ekim 2017 Pazar

İçi Dolu Turşucuk

Karısık Tursu

Merhaba Canlarım
Merhaba Ekim.
Sonbaharın en tatlı havasını yaşadığım bu günlerde Tigris yoğun çalışıyor çalışmasına da ama yağmurun da doğanın da tadını çıkarmaktan geri durmuyor.
Ha bi de doğaya özenip kışa hazırlık çalışmaları yapıyor.
Bu haftaki hazırlığımız turşu.
Kimler turşu yaptı?
 Turşu limonla mı sirkeyle mi olur tartışmasına girmeyeceğim bile. Çünkü en güzel turşu sevgiyle olur.
Önce turşuluk malzemeler için mesai harcamak gerek. Pazarın en güzelini, en tazesini ve doğalını tek tek seçmek kolay mı a canım ?
Sonra cam kavanoz olmalı öyle naylon kaplar olmaz.
Ya tuz kayatuzu, iri tuz, turşuluk tuz hangisini kabul ederseniz artık.
Eve gelen taze bebek sebzeler teke tek itinayla yıkanır.
Bende kornişon, yeşil domates, patlıcan, havuç , kelek var.
Tercihe göre değişik sebzeler de eklenebilir.
Bu arada küçük bir kavanoz bamya ve fasülye turşusu da yaptım.
Fasülye turşusunu karadeniz usulü turşu kavurması yapmak için diğerlerine karıştırmadım iyi de oldu.
Bamyaya da güvenemedim neme lazım sen ayrı dur arkadaşlarından masaya gelirken aralarına girer kaynaşırsınız dedim.
Fasülye ve patlıcanı sıcak suya batırdım çıkardım.
Diğer sebzeleri çiğden kullandım.
Ha bir de acıyı deli gibi sevdiğim için küçük bir kavanoz da acı biber ilave ettiğim karışık turşu hazırladım.
Bütün sebzeleri sırayla kat kat kavanoza sıkıca yerleştırdım.
Aralara sarımsak koymayı da ihmal etmedim.
Patlıcanları karnıyarık gibi maydanoz ve sarımsakla doldurup iple bağladım.
Kavanoz dolunca ne kadar su aldığını ölçmek için sebzelerin üzerine içme suyu ilave ettim.
Sonra bu suyu derin bir kaba alarak, tuzunu sirkesini ve de bir miktar limon tuzunu şlave ettim.
Sakın bana ölçü sormayın tamamen anneanne işi yaptım damak tadıma göre tuz ya da sirke ilave ettim.
Offf sonra da kavanozların karşısına geçip ağzım sulanarak baktım baktım.
Eh siz bir olgunlaşın , kar da yağsın kurufasülye bulgur pilavıyla dumanı tüte tüte, ağzım yana yana , bir baş soğanla  sizi nasıl yiyecem görürüsünüz , sizi çıtırlar sizi.
Gelen misafirlerime de ikram edeceğim söz . Buyrun gelin sevgimle olgunlaşan turşularımı yemeye.


20 yorum:

  1. Ne güzel görünüyorlar. Elinize sağlık. Güzel günlerde afiyetle yiyin. Bu arada bamya turşusunu hiç duymamıştım. Tadını merak etmedim değil.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim .
      Ben de birbyerde yemiştim beğendim ve denemeye karar verdim

      Sil
  2. Kavanozun içine konulan sebzeleri organik yapan bezden örtmüşsün kapakların üstüne :D

    Şaka bir yana afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha evet evet ürünlerimiz kesinlikle organiktir.
      Örtüleri olmazsa organik olmazlar

      Sil
  3. Biz de biber ve salatalık turşusu yaptık. Aslında ben sevmem tuzlu gelir ama şu aralar pek faydalı deniyor ya tüketmeye başladım..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik tigrisim 💝 sevgiyle yapmissin bak ne guzel olmustur onlar simdi afiyetler olsun 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo kimler gelmiş kimlerrr sevgiyle yapılan herşey güzeldir.
      Sizin yaptıklarınız kadar olmasa da işte yaptım birşeyler 🙈

      Sil
  5. Ellerine sağlık, bir ara fasülye turşusu kavurması yemeğe gelirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooooo demek biliyorsunuz turşu kavurmasını
      Gelin valla beraber yiyelim

      Sil
    2. Bilmez miyim, ben karadenizliyim :)

      Sil
    3. Uyyyy heşerummmm 😉

      Sil
  6. Harikasin canim. Tablo gibi tursularin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe yaptım işte ortaya karışık birşeyler 🙈🙈

      Sil
  7. Turşuluk sebzeler bebek gibi hakikaten :) Sevgiyle yapmak lazım.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo hoşgeldinizzz bir bebek kadar beni sevindirdiniz
      Sevgiyle

      Sil
  8. Valla canımı çektirdin Tigris'im. Ben pek yapmam ama mevsim sebzelerinden yapayım bari. :) Bamyayı hiç duymamıştım. Turşuların olmuşlardır bile belki. Yayın tarihi itibarıyla öyle düşündüm. Ben de turşuda sirkeyi tercih ederim. Tüm aile afiyet ve mutluluk içinde yersiniz dilerim canım. Ellerine sağlık Tigris'im. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Ece Ablacım keşke size de ikram edebilsem
      Sevgiyle

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris