14 Ekim 2017 Cumartesi

Asure

İnsanlık kadar  kadim bize en güzel miraslardan birisi de Aşure’dir.
Aşure bolluk ve bereketin simgesi , paylaşmak demektir. Sevginin ikramıdır , dayanışmanın adıdır.
Hz. Nuh peygamber’den bu yana yapılagelmiş insanlık var olduğu müddetçe devam edecek bir gelenektir .

Aşure için elde olan temel malzemelere ikaveler de yapılabilir ama genellikle kullanılan malzemeler şunlardır :

1 su bardağı nohut
1 su bardağı kuru fasulye
3 su bardağı aşurelik buğday
1 su bardağı kabukları soyulmuş fıstık
1 su bardağı fındık içi
1.5 su bardağı doğranmış kayısı
1 su bardağı kuru üzüm
Yarım su bardağı doğranmış kuru incir
Yarım su bardağı küp doğranmış portakal kabuğu
1 su bardağı küp doğranmış elma
4 su bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı gül suyu 
1 su bardağı süt 
Bir miktar tuz

Yapılışı : 
Bir gece önceden ıslatılmış kurufasülye nohut ve aşurelik buğday ayrı ayrı haşlanır . 
Sonrasında büyük bir temcereye sırasıyla haşlanmış buğday, nohut, kurufasülye ilave edilerek kaynamaya bırakılır. Kurukayısı , kuruüzüm ,kuru incir  küp doğranmış elma , portakal kabuğu rendesi ilave edikerek bir taşım daha kaynatılır . En son şekeri, gülsuyu , bir tutam tuz  ve sütü ilave edilerek ocağın altı kapatılır kaselere alınan tatlı dinlenmeye bırakılır. Servis yapılırken ceviz, fıstık, fındık,  nar  ve tarçınla süslenir. 
Afiyetle 
Aşure


24 yorum:

  1. Tekrarları da nasip olsun afiyetler canım :)

    YanıtlaSil
  2. Hazır paket olarak satılıyordu oradan yaptım ben güzel oldu

    YanıtlaSil
  3. Enfesmiş ellerine sağlık takip ediyordum seni zaten:))

    YanıtlaSil
  4. Kendi çapımda ben de sürdürüyorum geleneği. Ama annem oldukça geniş bir alana dağıtıyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneler öyle nerdeyse bütün şehre dağıtacaklar

      Sil
  5. Afiyet olsun, çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  6. en sevdiğim geleneeek hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de bizim en sevdiğimizsin
      Hoşgeldin hoşluklar getirdin

      Sil
  7. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:). Rabbim tekrarınıda nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. Ben de gelenekçilerdenim. Öğrenilmeli yapılmalı ve sonraki nesle aktarılmalı... Ellerinize sağlık
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  9. Uğradım sen evde yoktun.
    Annen söyledi,hepsini yemiş bitirmişsin-aç göz.
    O kadar yoldan geldim de,aşure yemeden döndüm.
    cafeye uğrayayım belki orada azıcık kalmıştır da gözümü doyurayım da benim aç gözlülüğüm geçsin.

    Güzellik-Kurabiyem iyi ki tanıyorum seni...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy kıyamam bennnn . Biz komşu olmalıyız ve kapınıza gelip size de aşure ikram etmeliyim .
      Ahhhhh
      sizi çok seviyırum

      Sil
  10. Allah kabul etsin canim 😍😍😍

    YanıtlaSil
  11. Aşure yapmayı çok sevdiğim halde bu sene çok ayakta kalamadığım için maalesef yapamadım canım. Tarifini aldım. Allah kabul etsin, ellerine sağlık. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim ki sen en güzelini yapıyorsundur Ece Ablacım . Benimki merak eh işte yenecek kadar oldu

      Sil
  12. Aşureyi çok severim . Aşure ikram eden komşuyu da daha bi çok severim :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris