24 Eylül 2017 Pazar

Alkışlarla Yaşıyorum.

Ağustos 2017 Bodrum Zeki Müren Evi
Zeki Müren Evi - Bodrum

6 Aralık 1931 Bursa'da doğan sanat güneşi olağanüstü yeteneği ve sesi ile küçük yaşta keşfedilecek ve  değerli hocalardan solfej ve usul dersleri alarak sanatının temellerini o günlerde atacaktır.
1950'de sınavla İstanbul Radyosuna girer. Kendini müziğe adayan Müren, sahnelerde alışılmış kalıpların dışında kendini gösterir.
600 den fazla plak ve kaset doldurur. Türkiye'de ilk  altın plağı "manolyam" şarkısıyla alır.
Unutulmaz Maksim konserlerinde adı hep en üstte yeralarak halkın sanat güneşi olmuştur.
Yoğun geçen sanat yaşamından yorgun düşen beden 80'li yıllarda onu Bodrum'daki evinde sade bir yaşama sürüklemiştir.
Bodrumluların Paşası, 24 Eylül 1996 günü TRT İzmir televizyonunun adına düzenlediği programda
Kalbi bu heyecana yenik düşmüş ve 64 yaşında hayata veda etmiştir.Cenaze töreni görülmemiş bir kalabalık eşliğinde Bursa  Emirsultan'da toprağa verilmiştir.
Ölümünden sonra vasiyeti üzerine mal varlığı Mehmetçik Vakfı ve TEV'e  bağışlanmıştır.
Bodrum'daki evi de Kültür Bakanlığı tarafından müze olarak ziyarete açılmıştır.
Sanat Güneşimiz sen  Alkışlarla hep yaşayacaksın.

Alkışlarla Yaşıyorum



sevgi dolu bir dünyam var dört yanımda tüm insanlar
dünya malı neye yarar dostluklarla yaşıyorum
şiirlerde romanlarda 
gelmiş geçmiş zamanlarda 
tamburlarda kemanlarda şarkılarla yaşıyorum 
sevgilerden nakışlarla mutlu mutsuz bakışlarla
kalpten kalbe akışlarla alkışlarla yaşıyorum

ben de sevdim bir zamanlar içimde bin hatıra var
herkes hayatını yaşar anılarla yaşıyorum
ne köşklerde ne sarayda
ne dünyada ne de ayda
benim yerim çok uzakta dualarla yaşıyorum
şarkılara duygu seren çilelere göğüs geren
dertli gönüllere giren işte benim zeki müren

kimsesizlerin kimsesiziyim kimsesizim
yalnızların yalnızıyım yalnızım
dertlilerin dertlisiyim dertliyim
aşıkların aşkıyım aşıkım
ismim mesut göbek adım bahtiyar
yıllarca hep böyle bildiniz siz
mesut bahtiyardan şarkılar dinlediniz"

22 yorum:

  1. Bizim de ziyaretimiz ölüm yıl dönümüne gelmişti.Şeker,lokum gibi birçok şey ikram ettiler bize.Mehmetçik Vakfı ve TEV onu ve anılarını yaşatıyor.Bir daha böyle bir sanatçı zor çıkar bu ülkeden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ağustosta ikinci kez ziyaret etme fırsatını buldum. Onca parlak bir yaşama oldukça sade bir evde mütevazi bir yaşam yaraşırdı diyorum.
      Gerçek Sanatçıydı çünkü o

      Sil
  2. Zeki Müren gerçek bir sanatçı.... Ve gerçek sanatçılar asla unutulmazlar...

    YanıtlaSil
  3. Dinlemediğim , sevmediğim şarkısı yoktur.

    YanıtlaSil
  4. Mekanı cennet olsun, ben de ençok Gözlerinin İçine Başka Hayal Girmesin şarkısını severim, bir de Handan'ın babasının bestesi olan Hiçbir Şeyde Gözüm Yok'u onun kadar güzel söyleyen yok...eline sağlık canım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Renkti Zeki Müren, zarafetti, sesti. Ruhu şad olsun.

    YanıtlaSil
  6. " Zehretme hayatı bana cananım" Onun sesi ile alıp götürür başka zamanlara.

    YanıtlaSil
  7. Çoğunlukla şimdiki çocuklar ne kadar şanssız diye düşünüyorum. Şu dinletilen müzikler o kadar fena ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle .
      Bizler radyodan ve televizyondan sanat müziği halk müziği ile büyüdük

      Sil
  8. Merhabalar Cafe Tigris.
    San'at Güneşimiz Zeki Müren'i rahmetle ve saygıyla anıyorum. O Türkçemizin de sanatçısıydı. O bir müzik ve insanlık dahisiydi. Eşine ne rastlanır, ne de onun bir benzeri daha gelir dünyaya. O bir fırsattı kıymetini idrak edenlere.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey hoşgeldiniz .
      Yeri asla doldurulamaz
      Sevgiyle

      Sil
  9. gerçek bir sanatçı gerçekten plaklarından bir arşiv yapmaya çalışıyoruz eşimle birlikte

    YanıtlaSil
  10. Muhteşem besteleri var ve de muhteşem sesi. Nur içinde yatsın. Ben en son bestesi ama hiç seslendiremediği şarkısı "Gece Kirpikli Kadın" ı çok sevdim. Keşke onun sesinden dinleyebilseydik.

    YanıtlaSil
  11. Ah bu ayrıntıyı bilmiyordum . Keşke dinleyebilseydik

    YanıtlaSil
  12. Yeri doldurulmaz. Biz hep dinleriz evde iyi ki eserleri kalmis.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris