24 Kasım 2013 Pazar

Başöğretmen



24 Kasım 1928, Türkiye Cumhuriyeti devletininin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ’ün "Millet Mektepleri’nin Başöğretmenliği"ni kabul ettiği gündür. Bakanlar Kurulu, Mustafa Kemal Atatürk’e
"Millet Mektepleri Başöğretmenliği" ünvanını 11 Kasım 1928’de yaptığı toplantıda vermiş ve bu ünvan, 24 Kasım’da Millet Mektepleri Talimatnamesi' nin yayınlanması ile resmileşmişti.
Atatürk'ün 100. doğum yıl dönümü olan 1981 yılından itibaren  Başöğretmenimiz önderliğinde
"Öğretmenler Günü" olarak kutlanmaktadır.

2 yorum:

  1. ögretmenim sizin ve tüm ögretmenlerin ögretmenler gününü en içten dileklerimle kutlarım iyiki varsınız
    şimdi ecrinin söylediklerini size iletiyorum ögretmenimi çok seviyorum iyiki senin sınıfında ve senin ögrencininim.

    YanıtlaSil
  2. Ana Gibi, Baba Gibi

    Öğretmenim bilir misin
    Seni nasıl sevdiğimi?
    Sorsan bana nerde yerin
    Gösteririm ben kalbimi

    Ana değil, ana gibi;
    Baba değil, baba gibi
    Öğretmenim ben de sevgin
    Can içinde bir can gibi...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris