20 Eylül 2018 Perşembe

AFİFE JALE

Osman Balcıgil - Afife Jale

Merhaba dostlar
Epeydir kitap paylaşmıyordum.
Bu sefer öyle bir kitapla geldim ki sormayın. Dörtyüz seksen yedi  sayfayı bir solukta bitirdim , bitirmesine de etkisinden hala kurtulamadım.

Kitabın adı: Nefesi Tutku Olan Kadın
                    AFİFE JALE

Yazarı        : Osman Balcıgil
Yayınevi    : Destek Yayınları

Osman Balcıgil’in daha önce Celile, Yeşil Mürekkep, İpek Sabahlık adlı romanlarını da aynı keyifle ve akıcılıkla okumuştum. Celile’de Nazım Hikmet’in annesi Celile Hanımın, Yeşil Mürekkep’te Sabahattin Ali’nin ,  İpek Sabahlık’ta da Suat Derviş’in hayatını konu edinen yazar, son kitabında da Afife Jale’nin hayatını kaleme almış.
  Bilindiği üzere Afife Jale, Türk tiyatro tarihinde sahne almış ilk müslüman kadındır. Roman Afife Jale’nin hazin hayatını dönemin önemli olaylarını ve Türk tiyatrosunun tarihi gelişimiyle harmanlayarak gözler önüne seriyor.
Romanın beni en çık etkileyen bölümü ise ünlü bestekar Selahattin Pınar’ın Afife’ye duyduğu aşk ve
Yaşanan aşkın en güzel eserlerin esin kaynağı olmasıdır.
Hatta daha önceki bir yayınımda bahsettiğim,  BURADA Bir bahar akşamı rastladım size adlı şarkıyı Afife Jale ile ilk karşılaştıkları güne ithafen bestelemiştir.

Anladım sevmeyeceksin sen beni nazlı çiçek, huysuz ve yatlı kadın , nereden sevdim o zalim kadını , geçti ömrüm yine  hala ben o bin dert ileyim , Beni de alın ne olur koynunuza hatıralar
Afife’ye duyulan aşkın meyveleridir.
Nefesi Tutku olan Kadın’ın zorluklarla dolu, hazin hayatı ,gözyaşlarınız ve Selahattin Pınar’ın eşliğinde soluksuz okunası bir kitap.






14 yorum:

  1. Afife Jale’yi çok merak ediyorum. Tam benlik kitap o zaman.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.
    yazarın diğer kitaplarını okumuş ve sevmiştim. Bu da listemde bakalım ne zaman sıra gelirse artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Bu kitabı araya sıkıştırın derim

      Sil
  3. Ben de çok merak ediyordum; yorumunuz üzerine alışveriş listesine ekledim :)

    YanıtlaSil
  4. İpek Sabahlık'ı okumak istiyordum ama bu da güzelmiş:) Not aldım bakalım kısmet artık. teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap diğerlerinden çok farklı. Umarım en kısa zamanda okursunuz

      Sil
  5. Benimde çok merak ettiğim bir kitap. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Afife Jale bir döneme damgasını vurmuş, benim de yaşamını merak ettiklerimden. İlk fırsatta okuyacağım. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim mutlaka okuyun ilk fırsatta ama :)

      Sil
  7. Merak ettim not alayim 😊

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris