27 Haziran 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi:28 Puzzle Tutkusu

Puzzle

2002 yılından beri puzzle 'larla olan dostluğum gün geçtikçe arttı.Otuzdan fazla büyüklü küçüklü tablom  bir tane de puzzle saatim oldu.1500'lük parçayla hiçbir bilgim olmadan  işe başladığımda geceli gündüzlü 15 günde tabloyu tamamladım. Sonrasında tercihim daha az sayıda parçalar oldu. Artık hobi halini alan , evimde zaman zaman değiştirerek asıp, bakmaktan keyif aldığım küçük renkli parçalar gerek yapımı gerekse sonrasında benim için ayrı bir mutluluk kaynağı. Başlarken tek tek pirinç ayıklar gibi aynı renklerdeki parçaları ayırmak, sonrasında bir araya getirmek, önce kenarlardan başlayıp ,ortaya doğru ilerlemek, yanlış bir parçayı yanlış yerde birleştirdiğimde kendime gülmek. Puzzle'ı  tamamlayıp çerçevelettirmeye götürdüğümde rengine , dokusuna uygun çerçeve seçmek, keyifli bir uğraş. Yeğenlerime  yaptıklarım haricinde , puzzle'ları kimseye hediye etmedim. Bu zamana kadar beni en zorlayan  ,halen yapmakta olduğum çok küçük parçalı puzzle oldu. Hali hazırda 2 tane çerçevelenmeyi bekleyen ve iki tane de  hiç açılmamış yapbozum var.Renkli küçük parçaların bir  araya gelmesi için geçen süre tam bir sabır işi.Sonuç herşeye bedel. 

Puzzle

50 yorum:

  1. Ahh ben de çook seviyorum. Yaptıklarını nasıl saklıyorsun, çerçeveletene kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puzzle halısı var onda muhafaza ediyorum ya da yapıştırıyorum

      Sil
  2. :)guzel güzel buyugumsun :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize emeğinize sağlık ne güzel biri uğraş aslında. Ögrenci evinde komşuda görmüştüm masasında her daim duran o 2 binlik puzzle'ı çocuklar varken yapamam ama özellikle insanın kendi emegi olan birşeyi hediye etmesi ya da duvarına asması çok anlamlı bir şey. İns bir gün çocukların bozmadığı özel bir alanım olursa hep aklımda puzzle yapmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yaparsınız gerçekten çok keyifli

      Sil
  4. İsteyipte yapamadığım bir uğraş.. Yıllar evvel bu kadar yaygın bir hobi olmadığı zamanlarda gördüğüm bir puzzle'ı ablama yalvararak aldırmıştım. Yemyeşil bir arazide küçücük insanların olduğu bir köy hayatı resmedilmişti. Kutuyu heyecanla açıp 1000 parçayı yere döktüm. Sonra bi baktım bunu yapmam mümkün değil:) Ablaaaaa ben bunu yapamam sen yap nooolur demiştim:) Benim kısa puzzle maceram başlamadan bitmişti. Senin yaptıklarına bayıldım. Bunu keyif halinde yapabilmeyi isterdim:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de hep merak etmisimdir ama uzun sure boyunca ayni seye odaklanamadigim icin hep vazgecmisimdir merakimdan. Ama bir gun 1 tane dhi olsa yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 500 lükle başlayabilirsiniz . Ben de uzun süre yapamıyorum. Ama ertesi gün özlüyorum hemen başına geçiyorum

      Sil
  6. Tigris canım benim emeğine , sabrına ve puzzle sevgine sağlık ...
    Kardeşim de senin gibi bayılıyor onlarla zaman geçirmeye ...
    Ben takıntı yapmaktan korkuyorum ve başlamıyorum ... Bulamazsam uyuyamam vs ...
    Bayılıyorum ama ....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçüklerden rahatlıkla yapabilirsin 500 lük ideal. Uykun da kaçmaz 😉❤️

      Sil
  7. Tam bir sabır işi kendime bu konuda hiç güvenmiyorum Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , düşündüm de sevdiğim şeyler konusunda gerçekten sabırlıyım

      Sil
  8. Benim de yapılacak üç yapbozum var. Annemle yaptıktan sonra bozup birbirimize veriyoruz :)O tam bir yapboz canavarı.

    Çok dinlendirici, kafadaki düşünceleri fiderici harika bir uğraş. Alzheimer a da iyi geliyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh ben yaşlılığımı düşünemiyorummmmm 😉❤️

      Sil
  9. Sabırlı ve sonuca odaklanıp, hiç bir işini yarım bırakmayı sevmeyen bir yapısı var Tigris'imin.Hayırr...Fal değil bu gerçek.Üstelik parçaları tek tek özenle gruplara ayırmak.Sarsılma ya da bir çarpma ihtimaline karşı dikkatle çalışmak. Sonuç:başarı ve mutlu olmak.
    Zaten çocuklarla ilgilenen bir insanın başardığı vazife değerine ulaşacak bir başka meslek tanımam.En değerli varlıklarımızın temellerine sevgi katmak. Herkesin yapısında bu düşünce ve sabır olmaz.Severiz de zahmetsizce.Ama katkıda bulunmak, bunu can-ı yürekten yapmak insani yönünün ne kadar ağır bastığının ispatıdır.Apayrı bir özveri ister.Sevgilerimle seni kutluyorum Tigris'im.Çok değerli bir hobi.Güzel bir hafta diliyorum sana canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar ne güzel sözler Ece Ablammmm. Çok teşekkür ederim gerçekten mahçup oldum.
      Mutluluk hep sizinle olsun . Hepbirlikte güzel günlere sevgiyle 😘❤️❤️

      Sil
  10. bir zamanlar çok yapardım, ama şimdi sabrım yok.. iki tane başlayıp bozdum... en son puzzleden saat yapmıştım o kadar... galiba puzzle için gerekli sabır bende kalmadı... sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Sabirsizligimdan birtürlü yapamadigim sey...Puzzle:) Ama görünce cok hosuma gidiyor, harika birsey aslinda. Bravo sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , ben yapabiliyorsam siz haydi haydi yaparsınızzzz . Küçük bir puzzle başlayın işe

      Sil
  12. Bence yapabildiğin için çok şanslısın. Benim sarı fırtına onları yer kesin :)

    YanıtlaSil
  13. Çoooook uzun zaman oldu yapmayalı en son 2000 parça yapmıştım , özledim ^_^

    YanıtlaSil
  14. Valla ben,çok ayrıntılardan sıkılan biri olarak,sabrınız için sizi tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten sabır işi.Hayran hayran seyredip vazgeçiyorum ama bu yaz çocuklarla deneyebilir miyiz diye takıldım bir an:)Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deneyin 500 lükle başlayın ve inanıyorum ki ikincisini de yapmak isteyeceksiniz

      Sil
  16. Biz de çok severiz. Ama bozuyoruz çerçeveletmiyoruz. Hiç bikmayiz çocuklarla yapmaktan.

    YanıtlaSil
  17. Kimi tanıdığımın en büyük zevki. Bitince çerçeveletip asıyorlar. O tabloya bakmak, bana sabrın resmi gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık bende de iki adet yapılmak üzere bekliyor biri kaplumbağa terbiyecisi fonu çok koyu tutmuşlar geçen yıl biraz bulaşayım dedim ama BADEM de yapmaya niyetlenince:)))) kaldırmak zorun da kaldım dursun bakalım ne ara ortaya çıkarırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaha Badem Kaplumbağaları terbiye edecekti sanırım 😉

      Sil
  19. süper bir hobi gerçekten, insanın moralini düzeltiyor :) merak ettiğim şey, ben yeni puzzle alamıyorum evimde yer kalmadı asacak. siz elinizdeki puzzleları nasıl değerlendiriyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini asmıyorum tabiki. Dönem dönem duvardakileri indirip yenilerini asıyorum. Asmadıklarımı da dolabın üstünde saklıyorum

      Sil
  20. Puzzle ben de çok seviyorum tigris cim, bağımlılık oluyor sanki, benim de cercevelenmeyi bekleyen halıda sarılı olan var 😂😂😂 odaların duvarlarında da sergiliyorum 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma nasıl bir bağımlılık 😉❤️
      Sevgiyle

      Sil
  21. Puzzle uğraşısı olanlara hayranım. Sabır, emek, özen, dikkat... Her konuda adeta test ediliyor insan. Kutluyorum. "Yap-boz " demeye de kıyamıyorum. Onca emekten sonra neden bozulsun ki?
    Ben bu güzel bloğa epeydir uğramadığımı fark ettim, kendimi suçladım. Ama asıl suçlu bu aralar tablet kullanmam.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz hoşluklar getirdiniz beni mutlu ettiniz .
      Bu aralar herkeste bir rehavet bir rehavet havalardandır canım ❤️😉

      Sil
  22. ben geriliyorum :p
    kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil
  23. kısa süre önce yaptım 1000 parçalık..çok eğlenceli ve bir o kadar zaman alıcı :) kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim aynı duyguları paylaşmak çok güzel

      Sil
  24. Puzzle, bende çok seviyorum yapmayı :) Biz çocukken daha irilerini birleştirirdik. Babam kurtasiyeden alır gelir biz üç kardeş bütün parçaları yap bozdan iyice bozuluncaya kadar ya da parçaları kayboluncaya kadar oynardık =) sonra büyüdük çocuklara aldığımız puzzleleri yapmaya başladık =) Ama bu küçük parçaları birleştirmeye hiç cesaret edemedim. Belkide zaman yetmiyor ondan. Sorumluluklar biraz daha küçüldüğünde bende yapmak istiyorum. Sevgilerimle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay küçük 500 parçalı bir puzzle al çabuk biter çok zaman harcamadan yaparsın ki . Çok eğlenceli

      Sil
  25. Bende çok severim, odamda asılı yaptığım bir tablo var hatta. Ama sizin gibi sürekli bir uğraş haline getiremedim henüz, ileride daha fazla ilgilenmeyi, tam bir hobi haline getirmeyi istiyorum. Tuhaf bir şekilde dinlendiriyor, bazen eğlendiriyor da. Bitirmesi ayrı bir keyif. Aile bireylerini bir araya getirme özelliği de mevcut. :) Daha ne olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız . Ben yaptığım her puzzle'ın son parçasını anneme yaptırıyorum

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris