25 Mayıs 2016 Çarşamba

# Mim # Tigris Kimmiş, Kimmiş?

 Merhaba gönül dostlarım. yine bir mim etkinliğinde ismimi gördüm ve en kısa zamanda görevimi yerine getireyim dedim. Bu etkinliği başlatan ve beni de davet eden Sevgili Simurg'un Kalemi 'ne teşekkürlerimi sunarım.
  Blog dostlarının tanınması ve kaynaşmasını amaç edinen etkinlikte dilim döndüğünce kendimi anlatmaya çalışacağım. 

   Bir Tigris'dir gidiyor, peki kimdir bu Tigris , adını sanını bilen yok. Eskişehirli bir babanın ve Trabzonlu bir annenin en küçük çocuğu olarak karlı bir Şubat ayının onuncu gününde Van'da dünyaya merhaba dediğimde  ailenin tek kız çocuğu olduğumdan dolayı  sevinçle karşılanan  bendeniz Tigris ( Dicle'nin mitolojik adı), çocukluğumu  ve gençliğimin ilk yıllarını  babamın memleketi olan Eskişehir'de geçirmiş,her ne kadar edebiyat öğretmeni olma hayalleriyle yanıp tutuşsam da kaderim beni daha sevimli bir alanda öğretmenlik duygusunu  tatmam için Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümüne doğru sürüklemiştir. Ankara'da dört yılımı tamamladıktan sonra 96 yılında göreve başladım.
  Anadolu'nun özü bozulmamış insanlarını barındırdığı Kastamonu'da bir çalıkuşu misali göreve başlayıp kısa sürede bütün Kastamonu halkıyla dost olup dolu dolu geçen dört yılın sonunda memleketim Eskişehir'e dönmek zorunda kaldım. Ama ne o dostlukları ve ne de yaşadığım güzel anları hiçbir zaman unutmadım. 
  Kastamonu'da Sanat müziği ile tanışıp, Kültür müdürlüğünün korosunda sunuculuk görevi ile onurlandırıldım. Sanat müziği ve sunuculuk deneyimim sayesinde TRT 'nin değerli sanatçıları ile tanışma fırsatı yakaladım.
  Mesleğime ve çocuklara aşık bir yürekle, her gün yeni umutlarla çıktığım yolda çok şükür diyerek eve döndüğümde, yaşadığım huzurun değeri paha biçilemez güzellikte.
  Üç ağabeyimin " Kıymetlisi" ve dört yeğenin de "Asaletli Halası" olmak bana  her zaman gurur vermiştir.
  Aile değerlerini herşeyden üstün tutup, onlara adanmış bir hayatta mutlu olmak bu olsa gerek.

  Tigris iyidir hoştur, kolay kolay kimseye kızmaz, kin gütmez ama bir kere sildi mi bir daha asla ve asla dönmez. Ama bilir ki sildiği kişi bunu çoktan haketmiş, hatta uzatmaları bile oynamıştır.
  Sevdi mi de sonsuz ve karşılıksız bir sevgiyle bağlanır. 
  Yüreğinden koparmadığı çocuk yanı sayesinde umutları hep tazedir.
  Ölümden gayri herşeyin bir çaresi olduğuna inanır.
   Sık sık da yaşama geliş amacını sorgular ve bu doğrultuda yaşamaya gayret eder.
  Tigris acelecidir. Bazen de sabırsız. Her şey hemen olsun ister. Yanlışlara tahammül edemez, doğrusunu öğretmek için kendini yer bitirir. Küfredenleri ve kaba insanları hiç sevmez. 
 Kendini kısaca şöyle tanımlar ". 42 yaşındaki bedenimde 6 yaşın çocuksuluğu ile 60 yaşın olgunluğunu gül gibi geçindirip gidiyorum." 
  İnsanları çok sever, vatan, Bayrak ve ATATÜRK aşığıdır. 
  Sanat müziği, Şiir, Türk Kahvesi olmazsa olmazlarıdır.
  El işlerini sever. Örgü ve etaminden keyif alır.. Ve tabiki puzzle tutkusu uzun yıllardır yakasını bırakmamıştır
  Kitapların dostluğu yüreğinde  hep başkadır. Kitaplara ve okumaya olan sevgisi sayesinde iki kütüphanede adının  yaşaması ile verilebilecek en güzel ödüle sahiptir.
  Yemeklerle arası oldukça iyidir. Pişirip yedirmeyi çok sever.Yemek saati hele de vakit varsa bir ritüel halinde olmalıdır. Kahve de aynı şekilde en keyif aldığı saatte ve güzellikte olmalıdır.
  Ciğer, pirinç, süt gördü mü kaçacak yer arar.
  Her güzelin bir kusuru vardır ya Tigris de bazen olmayacak ayrıntıları kafasına takar, gereksiz insanlar
için üzülür, vicdanının sorgularından zaman zaman kurtulamaz, ince düşünmesinin acı bedellerini öder. Kafasına taktığı bir şeyi önünde ölümü bile olsa gözü görmez ve yapar , inatçıdır.
  Eskiye çok önem verir. Eski eşyalarda yaşanmışlıkların izlerini arar ve onların kendi yaşamında olmaları için çaba gösterir. Bunu zaman zaman kaleme aldığı yazılarından pek çoğunuz biliyorsunuz zaten. 
  Kısacası iyidir bizim Tigris. " Birisine maddi ve manevi zarar vermekten" çok korkar, kendi yağıyla kavrulup kimseye yük olmak istemez. 
  Yaşama ve insanlara sonsuz sevgiyle bağlıdır.


Gelelim Mimlediğim dostlarıma:
sizi de tanımak isterim


  
   

85 yorum:

  1. Bir çırpıda okudum. İsminiz çok güzel. Anlamını bilmiyordum öğrenmiş oldum mim vesilesiyle. 6 yaş çocuksuluğu 60 yaş olgunluğu çok iyiymiş bu. Bir anaokulu öğretmeninden de bu beklenir :)

    YanıtlaSil
  2. Öğretmenler başımızın tacıdır, ne mutlu size ki o körpe beyinlere dünya'yı anlatıp gideceği yollarında yardımcı oluyorsunuz.
    Kendinizi çok güzel anlatmışsınız, sizin ile tanıştığıma memnun oldum...

    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de çok memnun oldumm ❤️

      Sil
  3. Öğretmenlik benimde hayalimdi hep oldum da, fakat atanana kadar öğretmen demiyorlar :) İnsanın kendisini anlatması zordur.Güzel kaleme dökmüşsünüz :)

    YanıtlaSil
  4. Tanıştığıma çoooooook memnun oldum tigris :)

    Müthiş yazmışsın soluksuz okudum :*

    Sevgiler , Özge

    YanıtlaSil
  5. Mitoloji tutkunu ben nasıl bu ayrıntıyı kaçırdım diye hayıflanmama sebep olan ve inanılmaz bir keyifle okuduğum mim :)
    Memnun oldum sevgili Tigris hanımcığım :)
    Yüreğimizdeki o Atatürk çocuğu her daim yaşasın ve aydınlık yarınlar için umut dolu olsun e mi ....
    Pek sevdim , gönlüne ve kalemine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yaaaa beğenmen beni çok mutlu etti 😉❤️
      Seni tanıdığım için çok mutluyummm

      Sil
  6. Tigris!cim ne güzel de anlatmışsın, ben nasıl anlatıcam onu düşünüyorum ki! :((
    Ortak yanlarımız çok... şu aceleci haller, puzzle aşkı, mutfak...
    Senin biyografini de öğrendik, bakalım daha kimleri yakından tanıyacağız ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel ortak yanlarımızın olması fenocumm merakla bekliyorum mimini 😘❤️

      Sil
  7. bu yazı çok iyi oldu he. Daha iyi tanıdım böylece meşhuur Tigris'i
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
  8. Sıkılmadan okudum:) Trabzonlu olarak anne tarafının trabzonlu olması ayrı bir sempati uyandırdı tabi :)

    YanıtlaSil
  9. Daha farklı düşünmedim yazıların da kelimelerin de tanıtıyor seni,iyi tanımışım güzelliği:)
    Görevini gönülden yapan tüm öğretmenlerin daima yaşı hiç sorun değil elleri öpülesidir benim için.
    Hep sağlıklı ol canım benim ol ışığınla aydınlansın her yer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok sevindimmm sizi tanıdığım için çok mutluyummm sevgili Hatice Hanımm ❤️❤️

      Sil
  10. Hikayesi olan insanları severim.Güzel anlatmışsınız .tigris söylemesi zor ve güzel bir isim.

    YanıtlaSil
  11. sizi tanımak güzeldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh çok mutlu oldumm ☺️☺️

      Sil
    2. size tigris desem olur mu? ben küçüğüm sizden ama :D

      Sil
    3. Aaabtabiki mutlu olurum

      Sil
    4. teşekkürler :D

      Sil
  12. Tigris Hanım, ne güzel bir mim olmuş bu böyle. Ne kadar samimi yazmışsınız çok hoşuma gitti.
    Kısacası iyidir bizim Tigris :) İyi ki varsınız, iyi ki yolumuz bu mecrada kesişmiş.
    Çok teşekkür ederim mimi muhakkak yapacağım.
    Kocaman sevgiler yüreği güzel, kendi güzel hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy çok mutlu ettiniz beni 🙈🙈
      Ben de iyi ki sizi tanımışım sevgiyle ❤️❤️

      Sil
  13. tanıştığıma memnun oldum Tigris, ama ne yalan söyliiim 42 deyinde benim gözler böyle oldu. o_O ben seni 28 falan sanıyordum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerim geceleri saymıyorum artık 🙈☺️☺️

      Sil
  14. Hocam aslında edebiyat öğretmenliğine yatkınlığınızı fark ettim. Güzel bir açıklama yapılmış makalenizde zevkli kelimeler eğlenceli sözler vardı :)

    YanıtlaSil
  15. Blogger olarak sizi takip etmek zaten keyifliydi ama şimdi yakından tanıyınca daha keyifli oldu. Tanıştığımıza memnun oldum :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Kızım kendisini öyle güzel tanıtmış ki, onun tanıtımını bloğumdan paylaşıyorum.Seni çok seviyorum.Senin etik değerlerini, nelere kırılabileceğini, kızsan bile affedici yanının ağır bastığını, bir silersen daha dönmeyeceğini hepsini anlayabiliyorum.Bazı insanların, onlardan beklemediğin, onlara yakışmadığını düşündüğün hallerini sezme ve dürüstçe sezdirme potansiyelin olduğunu da anlayabiliyorum.
    Sen o masum çocuklarla ilgilenmeyi seçmiş ve onların eğitimlerine gönüllü olmuşsun.Bunun ötesinde bir güzellik mi var?Değerlisin yavrum, dilerim değerini teslim eden insanlar olur çevrende.Ailenle birlikte sağlık ve mutluluk dolu yıllara canım.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece Ablam beni çok duygulandırdın , size layık bir insan olabildiysem ne mutlu bana , sevgilerimle

      Sil
  17. Sizi tanıdığıma memnun oldum. Çok güzel bir yazı olmuş. Elleriniz ve yüreğinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi dostlarım olduğu için çok mıtluyum

      Sil
  18. Çok içten bir şekilde anlatmışsınız kendinizi! Sizi tanıdığıma çok sevindim. Yaşınızı okuyunca da bir şaşırdım, hiç beklemiyordum! :) Kaleminize sağlık, sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , her ne kadar yaşımı göstermesem de doğrusu bu laf aramızda gençliğimi çocuklara borçluyum 😉❤️

      Sil
  19. Tigris demek o anlama geliyormuş. :) Sizi daha yakından tanırken, bu bilgiyi de edinmiş olduk.
    Başarılarınıza ve hayata olan bağlılığınıza hayran olmamak elde değil gerçekten. Anlatım da ayrı bir güzeldi, keyifle okudum. Tebrik ederim.
    Tüm güzellikler sizinle olsun. Çok memnun oldum sizi tanıdığıma. Saygılar, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi tanıdığıma çok mutluyum . Sevgiyle

      Sil
  20. Tanışmak ne güzel oluyor, hele de yeni keşfedilen bloglarda :)

    Bir çok ortak noktamız varmış, zaten bir şekilde birbirimize yöneldiysek olmaması imkansız değil mi :)

    Ben de fırsat bulur bulmaz yapacağım bu mimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yazacaklarınızı da merakla bekliyorum , tanıştığımıza çok memnun oldum . Sevgiyle

      Sil
  21. Harika yasa muhteşem dolu dolu yıllar sindirilmiş bir kişilik.. Super anlatım. Harika uyarlama ablacığım. Bende tanımıyordum sizi böylelikle tanımış oldum.. Çok Sıcak yaklaşımlarınız için Teşekürler. Her daim MutLuLukla..

    YanıtlaSil
  22. blog keşif etkinliğinden geliyorum blogunuzu takibe aldım ve sizi de tanımış oldum:'))
    bende beklerim:') http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  23. Geç tanıştığımız için pişmanlık doluyum.. Bundan sonra Tigris öğretmenim diyerek ses vermek istiyorum. Tecrübenizden, samimiyetinizden öğreneceğim çok şey var çünkü.. İzin alayım ama öncelikle.. :)
    Ellerinize sağlık. Severek okudum, içtenliğinizi hissederek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh canım demekki şimdi gelmiş zamanı. Ben teşekkür ederim . Sevgiyle ❤️❤️

      Sil
  24. AA senin adın gerçekten Tigris mi ben mahlas sanıyordum ama. Öğretmenlik güzel meslektir

    YanıtlaSil
  25. Kendini anlatan en güzel yazı:) sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Dicle hanım size sozumu unutmadım.yoğunluktan ilgilenemedim.En kısa sürede paketinizi göndereceğim.Sizi tanımak çok güzel👏Yaşınız ve ruhunuz daha genç bence😉

    YanıtlaSil
  27. Bu tür mimlerle bir sır perdesi aralanıyor sanki.Blogcanları daha yakından tanıma fırsatı buluyoruz. Bu kadar samimi ve sıcak bir anlatımla sizi daha da yakından tanımak ruhunuza yakınlaşmak keyif vericiydi. Keyifli paylaşımlarda görüşmek üzere sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öık telekkür ederşm , sizin gibi güzel yürekli dostlarım olduğu için çok mutluyum . Sevgiyle ❤️❤️

      Sil
  28. tanıştığımıza çok sevindim, ayrıca isminiz ve anlamı sıcacıkk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok memnun oldum canım 😉❤️❤️

      Sil
  29. Okurken en sevdiğim kentlerde de gezdim. Kastamonu. Bir öyküm orada geçiyor. Trabzon. Komşumuz Eskişehir. Keyifler içinde okudum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh ne güzellll ortak şehirlerde öylülerimiz var

      Sil
  30. Ne güzel seni biraz daha tanımak :) İsminin anlamını bilmiyordum ancak çok kullanılmayan isimleri hep daha çok severim :D
    Ve Kastamonuluyum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu harika işte çok seviyorum Kastamonuluları ❤️❤️

      Sil
  31. Bu günlerde çok fazla blogerlerle ilgilenemesemde Cafe Tigris'in yazılarını yada paylasimlarini mümkün olduğu kadar okumadan geçemiyorum.Benim takip ettiğim favorim olan bloglardan birisidir.
    Hoş bir yazı olmuş.
    Sizi biraz daha tanımış olduk. Teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. ayyy kıyamaaaam iyi kalpli tatlı değerli birine benziyo bu tigriiiis :)

    YanıtlaSil
  33. El isleri hariç çok ortak yönümüz var. Çok beceriksizim bu konuda. Ben de senin çok güzel bir insan oldugunu taaa uzaklardan hissettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak yönlerimizin olması çok güzelmiş. Senin se çok güzel bir yüreğin var biliyorummm 😘❤️❤️

      Sil
  34. sizi tanımaktan mutluluk duydum :) adınızın anlamı da çok güzel, zaten bilmeyene bile değişik bir şeyler çağrıştırıyor =) sevgiler

    YanıtlaSil
  35. El İşleri, kitap, müzik, çocuklar ve pek tabi edebiyat. Yine çok yönlü, güler yüzlü ve ince düşünceli bir insanı yakından tanımanı güzelliği ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh çok teşekkür ederimm 🙈🙈❤️❤️

      Sil
  36. Veee karşınızda Tigris :)))
    Blog aleminin tatlı hocası, her yere sevgi, kalp, öpücük konduran, geniş yürekli, heyecanlı, aktif...
    Blogu ilk açtığımda google plus'ta hep ismini görmüştüm ve dikkatimi çekmişti taaa o zamandan. isminin yeri ayrıdır bende :) senin de öyle ;) Kural izin istemiş ama ben Tigris de Tigris gidiorum çünkü o 42'de rakamları yanlış yazmışsın bence!!!! Hiçbir anlamda o yaş yok benim hocamda ;)))

    Gözümde canlandı Tigris gerçekten. 6 yaş ve 60 yaş harika bir ifade dolmuş!!

    Ben de öğretmen olmayı çok istedim! Çocuk da çocuk dedim hep ama şu an 2 tanesine yetemiyorum ne acı ;(

    Puzzle candır!!! Ev puzzle dolu hem yapılmış asılmış hem de ufaklık sonrası açılamamış ;D

    Yaz yaz bitiremedim kaçıyorum ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyeceğimi bilemiyorum ki çok duygulandırdın beni , gerçekten dostluklarınız çok güzel senin de bendeli yerin apayrı. Sevgiyle ❤️❤️

      Sil
  37. Ne kadar güzel anlatmışsınız kendinizi. Okuduktan sonra sizi öyle bir tanıdım ki karşılaşsak hiç yabancılık çekmeyiz.İsminiz çok değişik ve farklı..Tam benlik :)

    Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün karşılaşırız. Sevgiyle ❤️❤️

      Sil
  38. Kendinizi ne kadar güzel anlatmışsınız.Sizi tanıdığıma memnun oldum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. Annem eskişehir eşim trabZonlu.. Bireylerde sana çeken birşey varmış işte: )

    YanıtlaSil
  40. Harikasın Tigris! Zaten seviyordum, daha çok sevdim seni :)

    YanıtlaSil
  41. Ne kadar güzel bir insansınız.İyi ki buralardayım ve ece ablacığım ile sizi tanıdım.Hep hep buralarda olun *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ama ben çok mahçup olurum bu sözleriniz karşısında 🙈🙈

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris