29 Kasım 2015 Pazar

Lüküs Hayat


Son zamanlarda rahatsızlığımı duyan , duymayan bütün arkadaşlarım dostlarım üzerime ayrı bir titrer oldular. Meğer ne çok sevenim ne çok dostum varmış benim. Gerçek arkadaşlıklar dostluklar da zor günler de belli olurmuş diye boşa dememişler. Hafta içi ayrı programlar, yemek davetleri, hediyeler hafta sonu ayrı program. Beni mutlu etmek için elleinden geleni yapıyorlar. Bu gün de Lüküs Hayat Opereti için bilet almışlar. Günler öncesinden defalarca haber verdiler mutlaka gelmem için. Gelmez olur muyum hiç. Lüküs Hayatı ilk tv de çocuk yaşlarımda izlemiştim ve etkisinde kalmıştım. Zihni Göktay ve Suna Pekuysal'ın müthiş oyunculuğu beni büyülemişti. Eskişehir Şehir Tiyatroları oyuncularının mükemmel performanslarıyla yeniden sahneye konulan operet , çocukluk günlerimden bir sayfayı bana yeniden açtırdı. Ama nedense gözüm Suna Pekuysal'ı , Zihni Göktay'ı aradı. 1933 yılında Cemal Reşit Rey tarafından bestelenen operet , Türk Tiyatrosunun klasikleri arasındaki yerini almıştır. 1930 yılında Muhsin Ertuğrul , seyirci azlığı ve ödenek yokluğundan kapanmayla karşı karşıya kalan şehir  tiyatrolarına müzikallerle seyircinin ilgisini çekmek ister. Cemal ve Ekrem Reşit Rey kardeşler tarafından sahneye konulan müzikalin bazı şarkılarının Nazım Hikmet tarafından yazıldığı söylenmektedir. Türk Halkının batı toplumuyla yüzleşmesinden ortaya çıkan gülünçlükleri konu alan Lüküs Hayat 1985 yılından itibaren aralıksız sahneye konulmuş 2009 ' da 25. Yılı kutlanmıştır.

şişli'de bir apartıman
yoksa eğer halin yaman
nikel-kübik mobilyalar,
duvarda yağlı boyalar

iki tane otomobil 
biri açık, biri değil
aşçı, uşak, hizmetçiler 
dolu mutfak, dolu kiler

hanım gider, sen gidersin 
gündüzleri çaydan çaya
gece olur, davetlisin
ya dineye ya baloya 

hey
lüküs hayat, lüküs hayat
bak keyfine yan gel de yat
ne güzel şey 
oh ne rahat
yoktur eşin lüküs hayat

12 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. Ben bilmiyorum neyiniz olduğunu blogda paylaştıysanız gözden kaçırmışım sanırım. Sağlık diliyorum size. Oyuna gelince en sevdiğim çocukluk anılarımdan biriydi televizyonda bu şahane oyunu izlemek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, tansiyonla başlayıp sonrasında anksiyete ataklarıyla devam eden bir süreç geçiriyorum. Canlı olarak izlemek de harikaydı .

      Sil
  2. Geçmiş olsun... Dışarı çıkmak iyi olur gerçekten.. Ortam değişikliği, hava değişikliği iyi gelir... En kısa zamanda sağlığınıza kavuşmanızı diliyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , böyle güzel dostlarım oldukça ben kısa zamanda iyi olurum . Nede olsa benim uğurumsunuz ;)

      Sil
    2. Bir birimizi görüp görüşemesek de kalplerimiz bir... iyiliğiniz, sağlığınız için duacıyım...
      Sevgilerimle...

      Sil
    3. Sevginizi kalbimde hep hissediyorum. Sizin yeriniz bende başka ;)

      Sil
  3. Allah şifa versin büyük geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , iyi ki varsınız güzel dostlarım

      Sil
  4. Ay ne harika olmuştur izlemek. Canım çekendi vallahi benim de. Bu arada baya baya iyi gidiyorsun, iyisin iyisin ;)
    Şöyle bi bakıyorum yazılarına da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzellik. Doktorlarım ilaçlarım ve siz güzel dostlarım sayesinde eskilerden kurtuluyorum

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris